Page 97 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 97
76 MATEMATİK 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Bölünebilme Kuralları Kazanım: 9.3.2.2. Tam sayılarda EBOB ve EKOK ile ilgili uygulamalar yapar.
Alan Becerileri: Muhakeme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi KOLAJ ÇALIŞMASI 20 dk.
Amacı Tam sayılarda EBOB ve EKOK işlemlerini yapabilme. Bireysel
Kenan Öğretmen, okulda mezuniyet aşamasındaki öğrencilerin yıllık hazırlamalarına yardım etmektedir.
Hazırlanan yıllıkta yer alması için Nil, Cenk ve İdil isimli öğrencilerinden fotoğraflarını istemiştir. Öğrencilerin
getirdiği ve kenar uzunlukları tam sayı olan dikdörtgen şeklindeki fotoğrafların alanları aşağıda verilmiştir:
2
2
Cenk (323 cm ) Nil (119 cm ) İdil (77 cm )
2
1. Şekil 2. Şekil 3. Şekil
Kenan Öğretmen, bu fotoğraflarla kendi fotoğrafını birleştirip 4. Şekil'de verilen dikdörtgen biçiminde bir kolaj
yapmıştır.
4. Şekil
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Kenan Öğretmen'in 4. Şekil'de kullandığı fotoğrafının kenar uzunluklarını bulunuz.
2. Kenan Öğretmen okuldaki her öğrenciden birer fotoğraf istemiştir. Kenan Öğretmen, her üç öğren-
cinin fotoğrafının yanına kendi fotoğrafını da ekleyerek 4. Şekil'de verilen kolajdaki ölçüleri sağla-
yan yeni kolajlar yapmıştır. Yapmış olduğu kolajları yan yana koyduğunda kare şeklinde büyük bir
kolaj elde edilebilmektedir. Buna göre okuldaki öğrenci sayısı en az kaçtır?
3. 4. Şekil'de verilen kolaj hiç parça artmayacak şekilde ve kare biçiminde eş parçalar hâlinde kesilip
yapboz yapılsaydı yapboz en az kaç parçadan oluşurdu?
96
Hazırlayan: Himmet SOLAKLIOĞLU