Page 102 - Matematik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 102
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü MATEMATİK 9 81
Bölünebilme Kuralları Kazanım: 9.3.2.3. Gerçek hayatta periyodik olarak tekrar eden durumları içeren problemleri çözer.
Alan Becerileri: Muhakeme, ilişkilendirme Genel Beceriler: Problem çözme
Etkinlik İsmi PARKTA BULUŞMA 20 dk.
Amacı Periyodik olarak tekrar eden problemleri çözebilme alışkanlığı kazanabilme. Bireysel
Doğrusal bir yürüyüş yolunun her iki tarafı belediye görevlileri tarafından aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir:
• Kuzey kısma büyük silindir şeklinde bir ağaç ile başlanmış, bundan sonra her birinin arasında ikişer
metre mesafe olacak şekilde bir büyük silindir şeklinde ağaç, bir aydınlatma direği, iki küçük ağaç ve bir
bank yerleştirilmiştir. Banktan sonra 2 metre ara ile baştaki sıralamaya dönülmüştür.
• Güney kısma bir büyük silindir şeklinde ağaç ile başlanmış; bundan sonra her birinin arasındaki mesafe
3 metre olacak şekilde bir aydınlatma direği, bir küçük ağaç, bir bank ve bir çöp kovası yerleştirilmiştir.
Çöp kovasından sonra 3 metre ara ile baştaki sıralamaya dönülmüştür.
Yürüyüş yolunun başlangıcında olan Arzu; yürüyüş yolundaki arkadaşları Berna, Ceyda, Deniz ve Eda ile
buluşacaktır.
• Berna yolun kuzey kısmında ve başlangıç noktasından 196 metre ileride beklemektedir.
• Ceyda yolun kuzey kısmında başlangıç noktasından sonraki 26. bankta beklemektedir.
• Deniz yolun kuzeyindeki küçük ağacın, Eda ise yolun güneyindeki çöp kovasının önünde karşılıklı olarak
beklemektedirler.
Yukarıda verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Berna'nın beklediği yer ile ilgili aşağıdaki ifadelerden doğru olanın sonuna ( { ) sembolünü
koyunuz.
Büyük silindir şeklindeki ağacın önünde beklemektedir. ( )
İki küçük ağaç arasında beklemektedir. ( )
Bankın önünde beklemektedir. ( )
Aydınlatma direğinin önünde beklemektedir. ( )
101