Page 125 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 125
64 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
biteviye konuşuyordu. Fakat nihayet bütün ayakkabılar tamir edilmiş, iş bitmişti. Hasan, yüreği bur-
kularak sordu:
— Gidiyor musun?
— Gidiyorum ya, işimi tükettim.
O zaman gördü ki küçük çocuk, memleketlisi mini mini yavru ağlıyor... Sessizce, titreye titreye ağ-
lıyor.
— Ağlama be! Ağlama be!
Eskici başka söz bulamamıştı. Bunu işiten çocuk hıçkıra hıçkıra, katıla katıla ağlamaktadır; bir daha
Türkçe konuşacak adam bulamayacağına ağlamaktadır.
(…)
(Düzenlenmiştir.)
Karay, R. H. (2010). Gurbet Hikâyeleri-Yeraltında Dünya Var. İstanbul: İnkılâp.
1. a) Metinleri karşılaştırarak üç metindeki ortak noktayı belirleyiniz. Farklı yazarların/şairlerin bu
ortak noktayı ele almasının nedeni/nedenleri ne olabilir? Düşüncelerinizi yazınız.
b) Metinleri karşılaştırdığınızda üç metin arasında yazılış amacı, kullanılan dil açısından ne gibi
farklılıklar tespit ettiniz? Bu farklılık amaçtan mı, dilden mi kaynaklanmaktadır? Düşüncelerini-
zi gerekçeleri ile yazınız.
FARKLILIKLAR
1. METİN 2. METİN 3. METİN
YAZILIŞ AMACI
KULLANILAN DİL
Bu farklılık kaynaklanmaktadır. Çünkü
2. Siz, bir düşünce ya da duygunuzu ifade etmek isteseniz bu üç metin türünden hangisi ile anlatmayı
tercih ederdiniz? Niçin?
124
Hazırlayan: Tuba CEYLAN