Page 398 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 398
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 203
8.ÜNİTE > Mektup/E-posta Kazanım A.4.6. Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi/Yazma Becerisi Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi ANLATIMIN RENKLERİ 20 dk.
Amacı Metni anlamada ve yorumlamada görsel unsurların katkısının önemini kavrayabilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki görseli ve metni birlikte değerlendirerek soruları cevaplayınız (Alıntılanan metnin aslına
sadık kalınmıştır.).
Yılın ilk günüydü bugün, benim okurum. Ne yapılır yılın ilk günü? Hiç... Çıktım, gezdim biraz. Ca-
nım Ankara yolları! Bir başıma da olsam, duymam yalnızlığımı. Hayaller beliriverir yanımda. Sev-
diklerim de gelir, sevmediklerim, kızdıklarım da. Konuşuruz, çekişiriz... Yoruldum dolaşmaktan,
döndüm evime. Kitaplar, dergiler karıştırdım. Bir tuhaf zamanımızın hikayecileri, en iyi yazanları
bile insanı şöyle alıp sürükleyemiyor. Hep gündelik hayatı anlatıyorlar, içinde bir şeyler olmayan
hayatı. Bir türlü çıkamıyorlar ondan, sanki korkuyorlar, onu bıraktılar mı, gerçekten uzaklaşacakla-
rını sanıyorlar. Yersiz bu kaygıları. Neler, ne karmakarışık olaylar vardır gerçek hayatta, gülersiniz,
ağlarsınız, sonu ne olacak diye merakla beklersiniz. Görmüyorlar mı onları? Görmedikleri için mi
anlatamıyorlar? Yoksa bayağı mı buluyorlar? Her neyse dalamıyorum o hikâyeleri okurken, dalıp da
kendimi unutamıyorum. Bıraktım o kitapları da, dergileri de. Düşündüm. “Neler düşündün mü?” di-
yeceksiniz, benim okurum? Bir kere sizi düşündüm.
Sizi düşünmesem şimdi oturur da bu mektubu yazar
mıydım? “Acaba ne yapıyor benim okurum, benim
o bilmediğim, görmediğim okurum? Yeni yıl için
hayaller kuruyor, kendine umutlar mı yaratıyor?»
dedim. Sonra ben de yeni yılı düşünmeye başladım.
(…)
(Alınmıştır.)
Ataç, N. (1989). Okuruma Mektuplar.
İstanbul: Can.
1. Metindekinden farklı bir görsel tercih etseydiniz nasıl bir görsel kullanırdınız? Niçin?
397