Page 397 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 397
202 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
doğru geldi. Yalnız bu tebessümün pek manasını anlayamadığım için sıkıldım. Belki “Vay, bu kadar
methettiğiniz Handan bu küçük kız mı?” demek istiyordu. Belki zihninde beni görmeden yaptığı
hayalden beni pek uzak buluyordu. Ne acayip adam!
(…)
Burada yirmi gün daha kalacağım. İki yanaklarından öperim, Neri’ciğim. Kim bilir, Kuzguncuk ne
serin, ne yeşil, ne gölgelidir. Burası sıcak, sıcak!
Handan
(Alınmıştır.)
https://tr.pdfdrive.com/handan-halide-edib-adıvar-e117472468.html
1. Mektup örneğinde anlamı zenginleştirmek için “Marmara’nın birer siyah gergedan gibi uyuyan ada-
ları.” benzetmesi kullanılmıştır. Sizce anlamı zenginleştirmek ve anlatıma güç katmak için başka
hangi yöntemler kullanılabilir?
2. Mektupta, “Mor gölgeli büyük dağlar, denizin kurşunimsi maviliği, güneşin pembe, eflatun, inci
renkleri…’’ gibi görsel ayrıntıların kullanılmasının okuyucu açısından anlatıma katkısı neler olabilir?
3. Birinci ağızdan anlatıma sahip bu mektup üçüncü kişinin ağzından anlatılsaydı mektuptaki olay ve
duygu aktarımında ne gibi değişiklikler olurdu?
4. Öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerini kullanarak yaşamayı hayal ettiğiniz yeri bir paragrafla
anlatınız.
396
Hazırlayan: Hatice AYAN