Page 397 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 397

202      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü




           doğru geldi. Yalnız bu tebessümün pek manasını anlayamadığım için sıkıldım. Belki “Vay, bu kadar
           methettiğiniz Handan bu küçük kız mı?” demek istiyordu. Belki zihninde beni görmeden yaptığı
           hayalden beni pek uzak buluyordu. Ne acayip adam!
           (…)

           Burada yirmi gün daha kalacağım. İki yanaklarından öperim, Neri’ciğim. Kim bilir, Kuzguncuk ne
           serin, ne yeşil, ne gölgelidir. Burası sıcak, sıcak!

                                                                                            Handan

                                                                                         (Alınmıştır.)
                                                 https://tr.pdfdrive.com/handan-halide-edib-adıvar-e117472468.html


          1. Mektup örneğinde anlamı zenginleştirmek için “Marmara’nın birer siyah gergedan gibi uyuyan ada-
             ları.” benzetmesi kullanılmıştır. Sizce anlamı zenginleştirmek ve anlatıma güç katmak için başka
             hangi yöntemler kullanılabilir?









          2. Mektupta, “Mor gölgeli büyük dağlar, denizin kurşunimsi maviliği, güneşin pembe, eflatun, inci
             renkleri…’’ gibi görsel ayrıntıların kullanılmasının okuyucu açısından anlatıma katkısı neler olabilir?









          3. Birinci ağızdan anlatıma sahip bu mektup üçüncü kişinin ağzından anlatılsaydı mektuptaki olay ve
             duygu aktarımında ne gibi değişiklikler olurdu?









          4. Öyküleyici ve betimleyici anlatım biçimlerini kullanarak yaşamayı hayal ettiğiniz yeri bir paragrafla
             anlatınız.



















          396
                                                                                      Hazırlayan: Hatice AYAN
   392   393   394   395   396   397   398   399   400   401   402