Page 400 - Türk Dili ve Edebiyatı - 9 | Beceri Temelli
P. 400
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9 204
8.ÜNİTE > Mektup/E-posta Kazanım A.4.6. Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
Alan Becerileri: Okuma Becerisi/Yazma Becerisi Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme Becerisi
Etkinlik İsmi METİN VE GÖRSELİN UYUMU 20 dk.
Amacı Metnin anlatımında görselin tamamlayıcı ve destekleyici önemini kavrayabilmek. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki görseli ve metni birlikte değerlendirerek soruları cevaplayınız (Alıntılanan metnin aslına
sadık kalınmıştır.).
31 Mayıs 1915 Pazartesi
Sevgili Peder ve Valideciğim,
Gözbebeğim olan zevcem Münevver ve oğlum Nezih’ciğimi evvela Cenâb-ı Hakk’ın sonra sizin hi-
mayenize emanet ediyorum. Onlar hakkında ne mümkün ise lütfen yapınız. Oğlumun talim ve ter-
biyesine siz de Refikam’la birlikte lütfen gayret ediniz.
Servetimizin olmadığı malûmdur. Mümkün olandan başka bir şey isteyemem, istesem de pek bey-
hudedir. Refikam’a hitaben yazdığım
kapalı mektubu lütfen kendi eline ve-
riniz. Fakat çok müteessir (üzüntülü)
olacaktır, o teessürü (üzüntüsünü)
azaltacak şekilde veriniz. Ağlayacak,
üzülecek tabii; teselli ediniz.
Sevgili Peder ve Valideciğim, belki
bilmeyerek size karşı birçok kusurda
bulunmuşumdur, beni affediniz. Ru-
humu şâd ediniz.
…
Ey akraba ve dostlar ve sevenlerim,
cümlenize elveda. Cümleniz hakkınızı
helal ediniz. Benim tarafımdan cümle-
nize hakkım helal olsun. Elveda, cüm-
lenizi Cenâb-ı Hakk’a tevdi (bırakma)
ve emanet ediyorum. Ebediyen Allah’a
ısmarladım, sevgili Peder ve Valideci-
ğim.
Oğlunuz Mehmet Tevfik Kolağası,
Ovacık Kurbin’deki Karargâhtan.
(Alınmıştır.)
https://www.academia.edu/33688848/Ab-
Bir lağım tünelinin girişinde, düşmana hücum için bekleyen askerler… dullah_TOK_Canakkale_Cephesinde_Yazi-
lan_Mektuplara_Ornekler
399