Page 12 - Matematik 12 - Çalışma Defteri 2
P. 12
BECERİ TEMELLİ
BECERİ TEMELLİ
Aşağıdaki n pozitif tam sayı olmak üzere yüzeylerinde cebirsel ifadeler yazılı
küp şeklinde olan bir zarın açınımı verilmiştir. Bu zar Ayça, Buse ve Ceren’in
Aşağıdaki n pozitif tam sayı olmak üzere yüzeylerinde cebirsel ifadeler yazılı
Beceri Temelli
aralarında oynayacakları “Hazine Avı” adlı bir oyunda kullanılacaktır. Oyunda
küp şeklinde olan bir zarın açınımı verilmiştir. Bu zar Ayça, Buse ve Ceren’in
temsili bir hazine sandığı bulunmaktadır. Öğrenciler oyunun kurallarına göre
aralarında oynayacakları “Hazine Avı” adlı bir oyunda kullanılacaktır. Oyunda
sandıktan altın alacaklardır.
Aşağıdaki n pozitif tam sayı olmak üzere yüzeylerinde cebirsel ifadeler yazılı küp şeklinde olan bir zarın açınımı verilmiş-
temsili bir hazine sandığı bulunmaktadır. Öğrenciler oyunun kurallarına göre
tir. Bu zar Ayça, Buse ve Ceren’in aralarında oynayacakları “Hazine Avı” adlı bir oyunda kullanılacaktır. Oyunda temsili bir
sandıktan altın alacaklardır.
hazine sandığı bulunmaktadır. Öğrenciler oyunun kurallarına göre sandıktan altın alacaklardır.
Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir:
Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir:
Ayça, Buse ve Ceren’in zarlarının başlama bölgesi üzerindeki konumları görseldeki gibidir.
• Bitiş bölgesinde bulunan zarın üst yüzünde görülen ve yere temas eden
Ayça, Buse ve Ceren’in zarlarının başlama bölgesi üzerindeki konumları
Oyunun kuralları aşağıdaki gibidir: ir dizinin genel terimi elde edilecektir. • Hazine
yüzeyindeki ifade çarpılarak b
• Başlama bölgesine konulan zar, her bir adımda mavi çizgiye temas eden ayrıtı üzerinde saat yönünde 90o döndürülecek
görseldeki gibidir.
ve 8 adımda bitiş bölgesine getirilecektir.
sandığında bulunan 208 altın; Ayça, Buse ve Ceren’in elde ettiği dizilerin en
Ayça, Buse ve Ceren’in zarlarının başlama bölgesi üzerindeki konumları
• Bitiş bölgesinde bulunan zarın üst yüzünde görülen ve yere temas eden
küçük terimlerinin mutlak değerleriyle orantılı olarak paylaşılacaktır ve en çok
• Başlama bölgesine konulan zar, her bir adımda mavi çizgiye temas eden ayrıtı
görseldeki gibidir.
• Bitiş bölgesinde bulunan zarın üst yüzünde görülen ve yere temas eden yüzeyindeki ifade çarpılarak bir dizinin genel
yüzeyindeki ifade çarpılarak bir dizinin genel terimi elde edilecektir. • Hazine
terimi elde edilecektir. altını alan kişi oyunu kazanacaktır.
üzerinde saat yönünde 90o döndürülecek ve 8 adımda bitiş bölgesine
sandığında bulunan 208 altın; Ayça, Buse ve Ceren’in elde ettiği dizilerin en
• Başlama bölgesine konulan zar, her bir adımda mavi çizgiye temas eden ayrıtı
getirilecektir.
• Hazine sandığında bulunan 208 altın; Ayça, Buse ve Ceren’in elde ettiği dizilerin en küçük terimlerinin mutlak değerleriyle
küçük terimlerinin mutlak değerleriyle orantılı olarak paylaşılacaktır ve en çok
üzerinde saat yönünde 90o döndürülecek ve 8 adımda bitiş bölgesine
orantılı olarak paylaşılacaktır ve en çok altını alan kişi oyunu kazanacaktır.
altını alan kişi oyunu kazanacaktır.
getirilecektir.
Ayça, Buse ve Ceren’in zarlarının başlama bölgesi üzerindeki konumları
görseldeki gibidir.
Ayça, Buse ve Ceren’in zarlarının başlama bölgesi üzerindeki konumları görseldeki gibidir.
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Ayça, Buse ve Ceren’in zarlarının başlama bölgesi üzerindeki konumları
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
görseldeki gibidir.
1. Zarların bitiş noktasındaki konumuna göre her bir oyuncunun bulduğu
1. Zarların bitiş noktasındaki konumuna göre her bir oyuncunun bulduğu dizinin genel terimini ve bu diziye ait en küçük
dizinin genel terimini ve bu diziye ait en küçük terimi bularak tabloyu
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
terimi bularak tabloyu doldurunuz.
doldurunuz.
1. Zarların bitiş noktasındaki konumuna göre her bir oyuncunun bulduğu
dizinin genel terimini ve bu diziye ait en küçük terimi bularak tabloyu
doldurunuz.
2. Her oyuncunun kaçar tane altın aldığını ve oyunu kimin kazandığını bulunuz.
2. Her oyuncunun kaçar tane altın aldığını ve oyunu kimin kazandığını
bulunuz.
2. Her oyuncunun kaçar tane altın aldığını ve oyunu kimin kazandığını
bulunuz.
ORTAÖĞRETİM 12 MATEMATİK-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ