Page 12 - Matematik 12 | Çalışma Defteri -3
P. 12

Açık Uçlu Sorular - II



        2.  Melih Öğretmen'in tasarladığı Büyük Hedef oyununda
            görseldeki gibi bir kutunun ön yüzünde 1'den 14'e kadar
            numaralandırılmış çekmecelerin içinde yönerge zarfları bu-
            lunmaktadır. Öğrenciler, tasarlanan oyunu bir çekmece se-
            çip hamlelerini çekmecenin içinden çıkan yönergelere göre
            yaparak oynayacaklardır.
            Aşağıda gösterilen kartların üzerinde analitik düzlem veril-
            miş olup her birim kare, analitik düzlemde bir noktaya kar-
            şılık gelmektedir.



















                                         Filo Kartı                          Atış Kartı
        Oyunun kuralları:
        Büyük hedef oyunu bir kişi oyun kurucu, iki kişi oyuncu olacak şekilde üç kişiyle oynanır. Bir adet filo kartı ile bir adet atış
        kartı gereklidir.
        Oyun kurucu, filo kartının üzerine diğer oyuncuların göremeyeceği şekilde aşağıdaki nesneleri yerleştirir: Oyuncunun nes-
        neleri vurabilmesi için nesneler üzerinde yer alan bir noktaya hamle yapması gerekmektedir.
           •  1 adet mayın gemisi (İki kareyi kaplar. Mayın gemisine ait bir kareyi vuran 50 puan alır.)
           •  1 adet denizaltı (Üç kareyi kaplar. Denizaltına ait bir kareyi vuran 75 puan alır.)
           •  1 adet fırkateyn (Dört kareyi kaplar. Fırkateyne ait bir kareyi vuran 100 puan alır.).
           •  1 adet büyük hedef (Beş kareyi kaplar. Büyük hedefe ait bir kareyi vuran 200 puan alır.)
        Oynadığı hamleye göre gemilere ait hiçbir kareyi vuramayan oyuncu 100 puan kaybeder. Oyun matematiksel dönüşümler-
        le sırayla oynanmaktadır. Oyunculardan birinin çektiği karta göre yapacağı hamleler aşağıdaki gibidir.

        1. Hamle: Çektiği 8 No.lu zarftaki yönerge: "(2,2) noktasının (log₂(log₃(5x+4)))=1 denklemini sağlayan x değeri kadar sağa
        ötelenmesiyle ulaşılan noktayı vur." şeklindedir.


        2. Hamle: Çektiği 3 No.lu zarftaki yönerge: "x=            ve y=                olmak üzere oluşturulan (x,y)

        noktası orijin etrafında pozitif yönde 90 derece döndürüldüğünde ulaşılan noktayı vur." şeklindedir.

        3. Hamle: Çektiği 4 No.lu zarftaki yönerge: "Denklemleri 2x-y=11 ve x+y=1 olan doğruların kesim noktasının orijine göre
        simetriği olan noktayı vur." şeklindedir.



        Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruyu cevaplayınız.

        Oyuncunun oyun sırasında her hamlesi sonucunda oluşan puan durumu nedir?












                                              ORTAÖĞRETİM    12 MATEMATİK-12
                                         GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17