Page 13 - Matematik 12 | Çalışma Defteri -3
P. 13
Beceri Temelli
HER BLOK YERİNE GEÇSİN
Tetris oyununun amacı, iki boyutlu olan oyun alanına yukarıdan gelen blokların denetimli bir şekilde düşmesini sağlayarak
arada hiç boşluk olmayacak şekilde yatay sıralar oluşturup bu yatay sıraları yok etmektir.
Yok edilen yatay sıraların yerine yukarıdaki bloklar aynı şekilde aşağıya inmektedir. Bloklar üzerinde verilen noktalara
göre saat yönünde veya saat yönünün tersine döndürülerek ve yatay eksende sağa-sola, dikey eksende aşağıya hareket
ettirilerek kontrol edilebilir.
Oyun ekranındaki kareler birim kare olup her blok 4 birim kareden oluşmaktadır.
• Bu bloklar, oyun alanının üst kısmında bloğun uzun kısmı orta sütuna gelecek hâlde belirecektir.
• Sırayla oyuna dâhil olacak olan bloklar ekranın yanında gösterilecektir.
• O noktası analitik düzlemde(0,0) noktası olarak alınacak ve bloklar üzerindeki işaretli noktalara öteleme ve dönme
işlemleri yapılacaktır.
• Oyuncu her bloğu en fazla yatay sırayı yok edecek ve bir sonraki yatay sırada daha fazla yeri dolduracak şekilde yer-
leştirecektir.
• Oyuncunun tetrisinde beliren oyun ekranı aşağıda verilmiştir.
Verilen bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. a) Oyun ekranına gelen 1. Şekil'deki bloğu yerleştirmek için bloğa en az sayıda dönüşüm uygulandığında A
noktasının koordinatları nedir ?
1.Şekil
b) Oyun ekranının en son hâli nedir?
2. a) Oyun ekranına gelen 2. Şekildeki bloğu yerleştirmek için bloğa en az sayıda dönüşüm uygulandığında B
noktasının koordinatları nedir?
2.Şekil
b) Oyun ekranının en son hâli nedir?
3. a) Oyun ekranına gelen 3. Şekildeki blok, en az sayıda dönüşüm uygulanarak yerleştirildiğinde C noktasının
koordinatları nedir ?
3.Şekil
b) Oyun ekranında kalan birim kare sayısı kaçtır?
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 13 MATEMATİK-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ