Page 21 - Türk Dili ve Edebiyatı 9 | Çalışma Defteri 4
P. 21
CEVAP ANAHTARI
EŞLEŞTİRME - 1 BOŞLUK DOLDURMA ÇOKTAN SEÇMELİ
1. Don Quijote (Don
Kişot) 1. anlatmaya 1. E 12. E
2. Télémaque (Telemak) 2. Tanzimat 2. C 13. E
3. Taaşşuk-ı Talat ve 3. tip
Fitnat 3. B 14. A
4. Cezmi 4. karakter 4. B 15. B
5. İntibah 5. kozmik zaman 5. B 16. C
6. Eylül 6. vaka zamanı 6. D 17. D
7. Araba Sevdası
8. Zehra 7. Don Kişot 7. C 18. E
8. Servetifünun 8. B 19. D
9. egzotik 9. C
EŞLEŞTİRME - 2 10. fantastik 10. E
1. B 11. tarihî 11. D
2. A 12. sosyal
3. D 13. olay örgüsü
4. E 14. romantik
5. C 15. mekân
16. geriye dönüş
AÇIK UÇLU SORULAR - 1
a. Olay örgüsü: Mümtaz ve Nuran, İstanbul’u gezerlerken Mümtaz anılarını Nuran’a anlatır. Beraber gezerlerken İstanbul’un
farklı yönlerini keşfederler.
b. Kişiler: Mümtaz ve Nuran
c. Zaman: Ağustos ayının bir günü
d. Mekân: İstanbul
e. Anlatıcı ve bakış açısı: III. tekil kişi anlatıcı ve hâkim bakış açısı metinde görülür.
AÇIK UÇLU SORULAR - 2
CÜMLE İSİM SIFAT ZAMİR EDAT BAĞLAÇ ÜNLEM
Ahmet Celâl, köyün çobanı Hasan’la uzun bir kır gezisin-
den sonra köye döndüğü bir akşam köye yeniden düşman -----
askerlerinin geldiğini görür.
Bak, kaç gündür İstanbul’da, Üsküdar’da geziyoruz, sen
Süleymaniye’de doğmuşsun, ben Aksaray’la Şehzade ara- -----
sında küçük bir mahallede doğdum. Hepsinin insanlarını,
içinde yaşadıkları şartları biliyoruz.
Söyle, de ki: Bin tane kitap okumak gerek. Geceleri de
uykusuz kalınacak. Her gün durmadan koşulacak, akşama -----
kadar; sonunda epsilon kadar küçük bir fayda temin edi-
lecek.
Önce ipin eğrisinden balığın donduğunu hemen anlaya-
mamıştı ama umduğundan erkendi. İpte hafif bir gevşe- -----
me hissetmişti, sağ eliyle usul usul çekmeye başladı.
Mehmet Ali, bavullarımı sıra sıra duvarın dibine koydu ve -----
sonra dışarıya çıktı.
Fen Müdürü, elinde olmayarak atmak üzere olduğu kah-
kahasını önlemek için masasında ayağa kalktı. Murtaza’ya -----
elini uzattı: “Yaşşa sen Murtaza Efendi!”
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 21 TDE-9
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ