Page 11 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Çalışma Defteri-7
P. 11
Boşluk Doldurma
Aşağıda karışık olarak verilen kavramları cümlelerde doğru boşluklara yerleştiriniz.
Güngör Dilmen 1950 tiyatro Susuz Yaz Kurtuluş Savaşı
Sarı Naciye Aziz Nesin Paydos Teneke Recep Bilginer
Tanrılar ve A. Turan İktidar Üçlemesi Refik Erduran Modern trajedi
İnsanlar Oflazoğlu
Harput’ta Bir
Ocak absürt Ferhan Şensoy Necati Cumalı
Amerikalı
Orhan Asena 12 Mart
1. Cumhuriyet Dönemi’nde ………………………’li yıllardan sonra sanat ve edebiyattaki yenilikler tiyatro türünün gelişmesine
zemin hazırlamış ve bu dönemde tiyatro türünde verilen eserlerin sayısı artmıştır.
2. Cumhuriyet Dönemi’ndeki toplumsal değişimlere bağlı olarak diğer edebî türlerde olduğu gibi ………………………
türünde de konular çeşitlenmiştir.
3. Cevat Fehmi Başkut, 1955’te yazdığı …………......................……………’da Amerikan hayranlarını eleştirmektedir.
4. Necati Cumalı, ....…..……………………’da; Yaşar Kemal ……….........………………’de ağa ile köylü arasındaki sorunları ortaya
koymuşlardır.
5. ………………………, Necati Cumalı, ………………………, Güngör Dilmen kadın sorunlarına değinen yazarlardır.
6. A. Turan Oflazoğlu’nun …………......................…………… başlığı altında yayımladığı üç oyununda, 1623-1651 yılları arasında
Osmanlı sarayında yaşanan iktidar mücadeleleri anlatılmaktadır.
7. ………………………de konuların tarihten ve mitolojiden alınması, koroya yer verilmesi, üç birlik kuralına uyulması gibi
zorunluluklar terk edilmiştir.
8. Turgut Özakman ……………………… adlı oyunu 1961’de yazmıştır. Oyun 1960’lı yıllarda orta hâlli bir ailenin ekonomik
güçlüklere, geçim sıkıntısının getirdiği zorluklara rağmen bir arada durma çabasını anlatır.
9. Türk edebiyatında 1960’lı yılların sonuna doğru etkili olan ……………………… tiyatro anlayışında; umutsuzluk, korku,
anlamsızlık, topluma ve kendine yabancılaşan insanlar ön plana çıkarılır.
10. Melih Cevdet Anday, ..……....…………………, Sermet Çağan, ……………....………… gibi yazarların tiyatrolarında klasik yapı
genellikle kırılır.
11. Anadolu insanını sahneye taşıyan ….......……………………; halk gerçeklerine ışık tutarken Anadolu’nun kendine özgü
renklerinden, hayat tarzından, konuşma ve davranış şekillerinden yararlanmıştır.
12. …………......................……………, 1968’de kaleme aldığı Midas’ın Altınları ’nda gözü para ve altından başka bir şey görmeyen
Frigya Kralı Midas’ın altın tutkusunu anlatmıştır.
13. Cevat Fehmi Başkut’un en tanınmış oyunlarından olan ………………………, yurt dışında sahnelenen ilk Türk piyesi olma
özelliğine de sahiptir.
14. …………......................……………, üç perdelik Hurrem Sultan oyununda saltanat tutkusu olan Hürrem Sultan’ı tüm yönleriyle
(annelik, kıskançlık, hırs vb.) yansıtmaya çalışır.
15. 1970’ten sonra yayımlanan roman ve hikâye sayısında görülen artış, oyunlarda da kendini gösterir. Oyunlara konu olarak
önceki yıllardan gelenlere ……………..…………, işçilerin sorunları, ………………………, ve Türkiye dışındaki olaylar eklenir.
MATEMATİK-11
ORTAÖĞRETİM 11 TDE-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ