Page 15 - Türk Dili ve Edebiyatı 11 | Çalışma Defteri-8
P. 15

Çoktan Seçmeli



        17.  Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ögelere ayırmada   20. Efendim, sanatçı için duyduklarımızdan bir ritim, bir
           yanlışlık yapılmıştır?                                 ahenk oluşturan ve duyularımızı aşan o yerde hepi-
                                                                  mizi buluşturmaya çalışan kişidir, diyebiliriz. İşte, Ba-
           A)  Amerikan röportajında, / en son söylenmesi gere-
              kenler / en başta / söylenir.                       rış Manço bizi duyuşumuzun kaynağındaki o gürlüğe
           B)  Alman röportajında / yazar, / konuyu işlerken / ya-  ve kalb-i selime (temiz kalp) yaklaştıran, hepimizin
                                                                  kendinden bir şeyler bulabildiği eserler ortaya koyan
              zıya / kendini / katar.                             sanatçılardandı. Farklı duyulara olduğu kadar, farklı
           C)   Röportajda önemli olan, / birçok insanın gördüğü   yaşlara ve milletlere hitap etmeyi de becerebilmişti.
              ve bildiği şeyleri / ustaca / dile / getirmektir.   Müsaadenizle, bunca farklılığa ulaşmayı başarabilmiş

           D)  Eşyayı konu alan röportajlarda, / bir eşya veya nes-  sanatçının maharetli parmakları ile ismi arasında bir bağ
              nenin insana ilginç gelecek yönleri / tanıtılır.    kurarak Barış Manço hakkında birkaç kelam etmek iste-
           E)   İnsanı konu alan röportajlar, / gazete okuyucusu-  rim. Barış isminden başlayalım. Barış, Türkçenin en eski
              nun dikkatini çekecek ve onları bazı konularda dü-  kelimelerinden biri. Uzun bir zamana yayılan göçlerle
              şündürecek biçimde / düzenlenir.                    Orta Asya steplerinden İran platolarına gelmiş, oradan
                                                                  da Anadolu’ya ve günümüze taşınmış.

                                                                  Bu parçada aşağıdakilerin hangisiyle ilgili yazım
                                                                  yanlışı yapılmıştır?
        18. Eleştirmenin, eseri çok yönlü olarak değerlendirebil-
           mesi için tarih, sosyoloji, psikoloji, felsefe gibi bilim   A)  Arapça sözcüklerin yazımı
           dallarında temel bilgilere sahip olması gerekir.       B)  Özel adların yazımı

           Bu cümledeki ögelerin doğru sıralanışı aşağıdakile-    C)   “de”nin yazımı
           rin hangisinde verilmiştir?                            D)  ”ki”nin yazımı
           A)  Özne - zarf tümleci - nesne - yüklem               E)   Birleşik sözcüklerin yazımı
           B)  Zarf tümleci - dolaylı tümleç - özne - yüklem
           C)   Zarf tümleci - özne - yüklem

           D)  Zarf tümleci - zarf tümleci - dolaylı tümleç - özne -
              yüklem
           E)   Özne - zarf tümleci - yüklem



                                                               21. – Eserlerinizde sosyal içerikli konular ve hüzünlü birta-
                                                                  kım motifler var. Bir çocuk kitabı yazarı olarak neden
                                                                  hüznün altını çizme gereksinimi duydunuz?

        19. Ruşen Eşref Ünaydın: (I)  Kimbilir  hanımefendi, size ilk      – Benim hüzünlü motifler içeren dört kitabım var ( ) “Fa-
           şiir hevesini veren sebepler ve ilhamlar nelerdi? (II) Oku-  diş”, “Dört Kardeştiler”, “Yurdumu Özledim” ve “Ben
           dumki pek  küçük  yaşta ruhunuzu terennüm etmeye                Büyüyünce” ( ) Bu kitaplar çok özel ( ) çok gerçek  ( ) Bu
           başlamışsınız.  Nigâr  Hanım:  (III)  Bana  ilk  şiir  hevesi-   kitapların, köy ve şehir çocukları arasındaki uçurumu
           ni veren yaradılışımdır çünkü ben oniki yaşın-         kapatıp empatiyi sağladığına inanıyorum. Ben onları,
           da bir çocuktum, kardeşim bir kaza sonunda öl-         hüzünlü olsun diye yazmadım ( ) Bu eserler çok iyi bil-
           müştü ve benim ilk yazdığım şiirim de maattees-        diğim köy ve Anadolu yaşamını yansıtıyor.
           süf bir mersiye oldu. (IV) Türkçe’yi ben Kadıköyü’n-
           de, Fransız mektebinde iken okuyup öğrendim.           Bu parçada yay ayraçla ( ) belirtilen yerlere aşağıdaki
           (V) Babam, bana öğretmen olarak Celal Sahir Bey’in     noktalama işaretlerinden hangisi sırasıyla getirilme-
           kayınbabası  olan  Ebüllisan  Şükrü  Efendi’yi  seçmişti.   lidir?
                                                                  A)  (;) (.) (,) (.) (…)
           Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangisinde          B)  (;) (…) (,) (.) (.)
           yazım yanlışı yapılmamıştır?                           C)   (:) (.) (,) (.) (.)
                                                                  D)  (:) (.) (;) (…) (.)
           A) I                 B) II                C) III             D) IV              E) V
                                                                  E)   (:) (…) (,) (.) (.)



                                                 MATEMATİK-11
                                               ORTAÖĞRETİM  15 TDE-11
                                           GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20