Page 294 - Defterim TDE 9
P. 294

3. Etkinlik: Aşağıdaki cümlelerde yay ayraçların kullanım amacını cümlelerin altına yazınız.


            1) Yakup — (Mühürlemek üzere çekmecenin üzerindeki mürekkebi almak için başını çevirip Âdem’in
            bıraktığı keseyi görür. Fırtına sürer.) Bu ne?
            ...........................................................................................................................................................................................................


            2)  Sait  Faik,  1954’te,  “Hikâye  yazmağa  ilk  ne  zaman  başladınız?”  sorusuna  (“Sait  Faik’le  Son
            Röportaj”, Açık Hava Oteli İçinde, 1980, s. 204) şöyle cevap vermiş:
            ...........................................................................................................................................................................................................


            3) Nereye olursa olsun. Bu şehri bırakmalıydı. (...) İşte şehirden kaçıyordu.
            ...........................................................................................................................................................................................................

            4) Çok zeki (!) olduğunu söylüyordu.
            ...........................................................................................................................................................................................................

            5) Sivrihisar’da 1240 (?) yılında doğan Yunus Emre, Türkçenin önemli şairlerindendir.
            ...........................................................................................................................................................................................................


            6)  Kendi  geleneğimizin  özgün  sesini  yeni  şiirde  sürdürmek,  şiirin  geniş  okur  yığınlarına  ulaşması
            bakımından çok önemli. Oysa Garip hareketi bu “ses”e karşı bir hareketti. (Sonradan Garip şairleri
            değiştiler, geliştiler, yanılgılarından kurtuldular; o, ayrı.) İkinci Yeni hareketi de öyle.
            ...........................................................................................................................................................................................................





          4. Etkinlik: Aşağıdaki metinde geçen yay ayraç ve düzeltme işaretlerinin kullanım amaçlarını
             açıklayınız.




                İSMAİL: Acaba saat kaç oldu?
                NERİMAN: Herhâlde dokuz vardır.
                (Susarlar. İsmail kalkar, pencere önüne gider, bir müddet dışarısını seyreder.)
                İSMAİL: Mayıs oldu, dışarıda hâlâ kış havası... Ankara böyledir işte, bak pencere nasıl
                buğulanmış... Ooo, bizimkiler çoktan yatmışlar.
                NERİMAN: Hadi, hadi daha neler amca.
                                                                                           Cevat Fehmi Başkut, Hacıyatmaz



            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................
            ...........................................................................................................................................................................................................





   292
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299