Page 34 - Fen Lisesi Biyoloji 10 | 2.Ünite
P. 34

ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU

               Bu ünite kapsamında aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için Evet, kazanamadığı-
           nız beceriler için Hayır kutucuğuna          işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.


                                       Değerlendirme Ölçütleri                                Evet    Hayır

             1   Kalıtımın genel ilkelerini açıklayabilirim.


             2   Mendel ilkelerini örneklerle açıklayabilirim.


             3   Monohibrit, dihibrit ve kontrol çaprazlamalarını örnekler üzerinden açıklayabilirim.


                 Eş baskınlık, eksik baskınlık, çok alellilik ve pleiotropizmi örnekler üzerinden açıkla-
             4
                 yabilirim.

             5   Eşeye bağlı kalıtımı, hemofili ve kısmi renk körlüğü üzerinden açıklayabilirim.


             6   Eşeye bağlı kalıtımın Y kromozomunda da görüldüğünü açıklayabilirim.

             7   Soyağacını örneklerle açıklayabilirim.


             8   Mitokondriyal kalıtımın önemini açıklayabilirim.

                 Kalıtsal hastalıkların ortaya çıkma olasılığının akraba evlilikleri sonucu artmasını
             9
                 sebepleriyle açıklayabilirim.

            10 Genetik varyasyonların biyolojik çeşitlilikteki rolünü tartışabilirim.

                 Varyasyon kaynaklarının mutasyon, kromozomların bağımsız dağılımı ve krossing
            11
                 over olduğunu tartışabilirim.
                 Biyolojik çeşitliliğin canlıların genotiplerindeki farklılıklardan kaynaklandığını açık-
            12
                 layabilirim.



           Değerlendirme
               Değerlendirme  sonunda  Hayır  cevaplarınızı  bir  kez  daha  gözden  geçiriniz.  Kendinizi  yeterli  görmü-
           yorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız Evet  ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.




























            84
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39