Page 34 - Fen Lisesi Biyoloji 10 | 2.Ünite
P. 34
ÖZ DEĞERLENDİRME FORMU
Bu ünite kapsamında aşağıda listelenen davranışlardan kazandığınız beceriler için Evet, kazanamadığı-
nız beceriler için Hayır kutucuğuna işareti koyarak kendinizi değerlendiriniz.
Değerlendirme Ölçütleri Evet Hayır
1 Kalıtımın genel ilkelerini açıklayabilirim.
2 Mendel ilkelerini örneklerle açıklayabilirim.
3 Monohibrit, dihibrit ve kontrol çaprazlamalarını örnekler üzerinden açıklayabilirim.
Eş baskınlık, eksik baskınlık, çok alellilik ve pleiotropizmi örnekler üzerinden açıkla-
4
yabilirim.
5 Eşeye bağlı kalıtımı, hemofili ve kısmi renk körlüğü üzerinden açıklayabilirim.
6 Eşeye bağlı kalıtımın Y kromozomunda da görüldüğünü açıklayabilirim.
7 Soyağacını örneklerle açıklayabilirim.
8 Mitokondriyal kalıtımın önemini açıklayabilirim.
Kalıtsal hastalıkların ortaya çıkma olasılığının akraba evlilikleri sonucu artmasını
9
sebepleriyle açıklayabilirim.
10 Genetik varyasyonların biyolojik çeşitlilikteki rolünü tartışabilirim.
Varyasyon kaynaklarının mutasyon, kromozomların bağımsız dağılımı ve krossing
11
over olduğunu tartışabilirim.
Biyolojik çeşitliliğin canlıların genotiplerindeki farklılıklardan kaynaklandığını açık-
12
layabilirim.
Değerlendirme
Değerlendirme sonunda Hayır cevaplarınızı bir kez daha gözden geçiriniz. Kendinizi yeterli görmü-
yorsanız öğrenme faaliyetini tekrar ediniz. Bütün cevaplarınız Evet ise bir sonraki üniteye geçebilirsiniz.
84