Page 116 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 116

3.1. Pazar ve Pazarlama
                  Pazar; mal ve hizmetlerin satışa sunulduğu, alıcıların ve satıcıların karşılaştık-
           ları, malların sahipliğinin değişiminin yapıldığı yerdir. Bir mal veya hizmetin bugünkü
           tüketicileri ile gelecekte tüketici olabilecek tüm kişi, kurum ve kuruluşları kapsar.
                  Pazarlama; işletmelerin üretmiş olduğu ve insanların ihtiyaç duyduğu mal ve
           hizmetlerin tüketicilere ulaştırılmasıdır. Günümüzde pazarlama, tüketici memnuniyeti-
           ne büyük önem vermektedir. Pazarlama, bir süreç olarak ele alınıp değerlendirilmeli-
           dir. Bu süreçte işletmelerin öncelikle mal ve hizmet üretme fikirlerinin ortaya çıkması,
           ürünlerin geliştirilmesi, fiyatlarının belirlenmesi, piyasa tarafından kabullenilmesinin
           sağlanması (tutundurma faaliyetleri) ve dağıtılması aşamalarından bahsedilebilir.
                  Tutundurma, işletmenin üretimini yaptığı mal ve hizmetlerin satışını artırmaya
           yönelik tüm faaliyetleri ifade eder. Ürünün kaliteli ve uygun fiyatlı olması, onun ko-
           layca pazarlanabileceği ve satışının yapılabileceği anlamına gelmeyebilir. Bu durumda
           ürünün  piyasaya  tutundurulabilmesi  son  derece  önemlidir.  İşletmeler,  teknolojik  ge-
           lişmelerden de yararlanarak ürünleri hakkında gerekli bilgileri verip tüketicileri ikna
           ederek  ürünlerinin  satışını  sürekli  kılabilir. Tutundurma  faaliyetleri  toplumun  ahlaki
           değerlerine uygun olmalı, rakip firmalarla haksız rekabet oluşturmamalıdır.
                  İşletmeler, ürünlerini pazarlayabilmek için kampanyalar da düzenleyebilir. Sa-
           tış kampanyaları, ürünlerin pazarlanmasında işletmelere birtakım avantajlar sağlamak-
           tadır.



            9. ETKİNLİK                                    İLİŞKİLENDİRME
                                                            Pazar ve pazarlama
                  Su  arıtma  cihazlarının  üretimini  yapan  bir   konusu hakkında ayrın-
           işletmenin pazarlama elemanı olduğunuzu varsayınız.   tılı bilgileri Ekonomi ve
           Satışını yaptığınız her bir ürün için primle ödüllendiri-  Girişimcilik
           leceğinizi biliyorsunuz.                      derslerinizdeki ilgili konu-
                  Aşağıdaki soruları arkadaşlarınızla tartışınız.  lardan bulabilirsiniz.


                1. Bu cihazlardan çok sayıda pazarlayabilmek için neler yaparsınız?
                2. Ürünleri pazarlamak için hangi yolları seçersiniz?
                3. Ürünleri pazarlayacağınız kişileri nasıl seçersiniz?
                4. Ürünün tanıtımını nasıl yaparsınız?
                5. Müşterileri ikna etmek için ne gibi yollara başvurursunuz?








                                           114
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121