Page 119 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 119

Görsel: 5.6
                      3.3. Pazarlamada Satışın Önemi
                      İşletmelerin yapmış olduğu reklam faaliyetlerinin amacı, ürünlerin satışını ger-
               çekleştirmektir. Farklı satış politikaları ve yöntemleri tüketicileri, işletmenin ürünlerini
               satın almaya özendirmeyi amaçlar. İşletmeler, fiyatları düşürme, sezon sonu indirimleri,
               çekilişler, yarışmalar, kupon yayımlama, ikinci ürünü indirimli verme, kredilendirme ve
               taksitlendirme gibi farklı satış yöntemlerinden yararlanabilir. Ürünün satılması, işletme
               için son derece önemlidir. Satış,  ihtiyaçların karşılanması için belli bir bedel karşılığında
               mal veya hizmetin el değiştirmesidir.
                      3.4. Pazarlamada Dağıtım Kanalları
                      Dağıtım,  üretilen  ürünlerin  tüketicilere  ulaştırılması  ile  ilgili  tüm  faaliyetleri
               kapsar. Bu anlamda dağıtım, üretici ile tüketici arasındaki bağlantıyı gerçekleştirir. Üreti-
               ci işletmeler için önemli konulardan biri uygun dağıtım kanalının seçimi diğeri de seçilen
               bu dağıtım kanalı ile ürünlerin en kısa zamanda ve en az maliyetle tüketicilere ulaştırıl-
               masıdır.
                      Dağıtım kanalı, bir malın üreticiden tüketiciye hareketinde izlediği yoldur. Da-
               ğıtım kanalları aşağıdaki gibi gruplandırılabilir.


                        Dağıtım kanalı, bir malın üreticiden tüketiciye hareketinde izlediği yoldur.
                Dağıtım kanalları aşağıdaki gibi gruplandırılabilir.

                          Üretici            Tüketici

                        Doğrudan dağıtım kanalı da denir. Aracının olmadığı en kısa ve basit kanal-
                dır. Örneğin çiftçinin ürettiği domatesi kendisinin satması gibi.

                          Üretici           Perakendeci          Tüketici






                                                 117
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124