Page 119 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 119
Görsel: 5.6
3.3. Pazarlamada Satışın Önemi
İşletmelerin yapmış olduğu reklam faaliyetlerinin amacı, ürünlerin satışını ger-
çekleştirmektir. Farklı satış politikaları ve yöntemleri tüketicileri, işletmenin ürünlerini
satın almaya özendirmeyi amaçlar. İşletmeler, fiyatları düşürme, sezon sonu indirimleri,
çekilişler, yarışmalar, kupon yayımlama, ikinci ürünü indirimli verme, kredilendirme ve
taksitlendirme gibi farklı satış yöntemlerinden yararlanabilir. Ürünün satılması, işletme
için son derece önemlidir. Satış, ihtiyaçların karşılanması için belli bir bedel karşılığında
mal veya hizmetin el değiştirmesidir.
3.4. Pazarlamada Dağıtım Kanalları
Dağıtım, üretilen ürünlerin tüketicilere ulaştırılması ile ilgili tüm faaliyetleri
kapsar. Bu anlamda dağıtım, üretici ile tüketici arasındaki bağlantıyı gerçekleştirir. Üreti-
ci işletmeler için önemli konulardan biri uygun dağıtım kanalının seçimi diğeri de seçilen
bu dağıtım kanalı ile ürünlerin en kısa zamanda ve en az maliyetle tüketicilere ulaştırıl-
masıdır.
Dağıtım kanalı, bir malın üreticiden tüketiciye hareketinde izlediği yoldur. Da-
ğıtım kanalları aşağıdaki gibi gruplandırılabilir.
Dağıtım kanalı, bir malın üreticiden tüketiciye hareketinde izlediği yoldur.
Dağıtım kanalları aşağıdaki gibi gruplandırılabilir.
Üretici Tüketici
Doğrudan dağıtım kanalı da denir. Aracının olmadığı en kısa ve basit kanal-
dır. Örneğin çiftçinin ürettiği domatesi kendisinin satması gibi.
Üretici Perakendeci Tüketici
117

