Page 117 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 117
PERFORMANS GÖREVİ
Belirleyeceğiniz bir ürünün fiyatını Genel Ağ üzerinde pazarlama yapan işlet-
meler vasıtasıyla araştırınız.
İşletmelerin isimlerini belirleyiniz.
Satış işleminin nasıl gerçekleştiğini açıklayınız.
Satış sözleşmesini ayrıntılı şekilde okuyup sözleşmenin temel hususlarını yazınız.
Teslimatta yaşanacak sorunlarla ilgili ne gibi önlemler alındığını belirtiniz.
Parası ödendiği hâlde gelmeyen ürünle ilgili neler yapacağınızı araştırarak yazınız.
3.2. Pazarlamada Reklamın Rolü
Reklam, üreticiler ve tüketiciler açısından önemli bir faktördür. Üretilen mal ve
hizmetleri çeşitli kitle iletişim araçlarıyla hedeflenen alıcı kitleye tanıtma faaliyetlerine
reklam adı verilir.
Reklam sayesinde yeni bir ürünle ilgili bilgiler kısa sürede tüketicilere ulaşır.
Böylece tüketiciler işletmenin ürünü hakkında bilgi sahibi olurlar. Reklamın ürünle ilgili
gerçek bilgiyi vermesi ve tüketicileri yanıltmaması gerekir. Burada amaç, dikkat çekmek
ve ilgi uyandırmaktır. İşletmeler, ürünlerini tanıtıp pazarlayabilmek ve rekabetle başa
çıkabilmek için reklama ihtiyaç duyar.
İşletmelerin reklam yapma amaçları şöyle sıralanabilir.
• İşletmenin satışlarını artırmak,
• Sunulacak yeni ya da piyasadaki mevcut malların tanıtılmasını sağlamak ve
bunlar hakkında bilgi vermek,
• Yeni bir pazara girmek ya da yeni bir tüketici grubunu çekerek talebi artırmak,
• Firma imajı ve marka bağımlılığı yaratmak,
• Firma ve malın özelliklerini anlatarak satıcılara yardımcı olmak, kişisel satış
programını desteklemek,
• Satıcıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak,
• Ön yargıları, yanlış ve olumsuz izlenimleri düzeltmek,
• Tüketicileri eğitmek.
Görsel: 5.5
115

