Page 117 - İşletme (Tüm Kitap)
P. 117

PERFORMANS GÖREVİ
                       Belirleyeceğiniz bir ürünün fiyatını Genel Ağ üzerinde pazarlama yapan işlet-
               meler vasıtasıyla araştırınız.
                       İşletmelerin isimlerini belirleyiniz.
                       Satış işleminin nasıl gerçekleştiğini açıklayınız.
                       Satış sözleşmesini ayrıntılı şekilde okuyup sözleşmenin temel hususlarını yazınız.
                       Teslimatta yaşanacak sorunlarla ilgili ne gibi önlemler alındığını belirtiniz.
                        Parası ödendiği hâlde gelmeyen ürünle ilgili neler yapacağınızı araştırarak yazınız.
                      3.2. Pazarlamada Reklamın Rolü
                      Reklam, üreticiler ve tüketiciler açısından önemli bir faktördür. Üretilen mal ve
               hizmetleri çeşitli kitle iletişim araçlarıyla hedeflenen alıcı kitleye tanıtma faaliyetlerine
               reklam adı verilir.
                      Reklam sayesinde yeni bir ürünle ilgili bilgiler kısa sürede tüketicilere ulaşır.
               Böylece tüketiciler işletmenin ürünü hakkında bilgi sahibi olurlar. Reklamın ürünle ilgili
               gerçek bilgiyi vermesi ve tüketicileri yanıltmaması gerekir. Burada amaç, dikkat çekmek
               ve ilgi uyandırmaktır. İşletmeler, ürünlerini tanıtıp pazarlayabilmek ve rekabetle başa
               çıkabilmek için reklama ihtiyaç duyar.
                      İşletmelerin reklam yapma amaçları şöyle sıralanabilir.
                     •  İşletmenin satışlarını artırmak,
                     •  Sunulacak  yeni  ya  da  piyasadaki  mevcut  malların  tanıtılmasını  sağlamak  ve
                       bunlar hakkında bilgi vermek,
                     •  Yeni bir pazara girmek ya da yeni bir tüketici grubunu çekerek talebi artırmak,
                     •  Firma imajı ve marka bağımlılığı yaratmak,
                     •  Firma ve malın özelliklerini anlatarak satıcılara yardımcı olmak, kişisel satış
                       programını desteklemek,
                     •  Satıcıların ulaşamadığı kişilere ulaşmak,
                     •  Ön yargıları, yanlış ve olumsuz izlenimleri düzeltmek,
                     •  Tüketicileri eğitmek.
















                                               Görsel: 5.5





                                                 115
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122