Page 20 - Coğrafya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 20
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 15
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı COĞRAFYA 9
1. ÜNİTE : DOĞAL SİSTEMLER > 1.2. Dünya’nın Şekli ve Hareketleri > 1.2.2. Dünya’nın Hareketleri ve Sonuçları
Kavram : Yıllık Hareket
Genel Beceriler : Bilgi Okuryazarlığı Becerisi, Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Zamanı Algılama Becerisi, Değişim ve Sürekliliği Algılama Becerisi
Çalışmanın Adı DÜNYA’NIN YÖRÜNGESİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Dünya’nın elips yörüngesinin sonuçlarını anlayabilme.
Yönerge: Aşağıdaki diyalog, görsel ve ön bilgilerinizden yararlanarak soruları cevaplayınız.
9. sınıf öğrencisi Arda, coğrafya dersinde Dünya’nın yıllık hareketi konusunu dinlemiş ve bazı ifadelerin
kafasının karışmasına neden olduğunu fark etmiştir. Bunun üzerine Arda emekli coğrafya öğretmeni
olan dedesi ile görüntülü görüşme yaparak kafasını kurcalayan ifadeleri sormuştur.
Merhaba, dede. Bugün coğrafya öğretmenimiz Dünya’nın bir yıl içeri-
sinde Güneş’e uzaklığının değiştiğini ve bu durumun yarım kürelerde
sıcaklık üzerinde diğer faktörler kadar etkili olmadığını söyledi.
Sence böyle bir şey mümkün olabilir mi?
Merhaba, Arda. Evet, yıl içerisinde Dünya’nın Gü-
neş’e uzaklığı sürekli değişir. Bunun nedeni Dün-
ya’nın, yıllık hareketini yaparken, izlediği yolun yani
Görsel 1: Arda ve dedesinin diyaloğu yörüngesinin şeklidir. Bence bu konuda biraz araştır-
ma yapmalısın. Bulduğun sonuçlar seni şaşırtabilir.
Arda, dedesi ile görüşme yaptıktan sonra ders kitabından Dünya’nın yıllık hareketini ve yörüngesinin
şeklini Görsel 2’de incelemiş ve bu konuda elindeki kaynaklardan araştırma yapmıştır. Son olarak çalış-
ma sorularını cevaplamaya başlamıştır.
23 Eylül
Günöte
4 Temmuz
21 Aralık 21 Haziran
Günberi
3 0cak
21 Mart
Görsel 2: Dünya’nın yıllık hareketi
17