Page 134 - Kimya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 134

74
                                                                                         KİMYA 9

            4. ÜNİTE     : MADDENİN HÂLLERİ > 4.4. Gazlar > 4.4.3. Saf Maddelerin Hâl Değişim Grafiği
            Kavram       : Erime
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Akıl Yürütme Becerisi

             Çalışmanın Adı                      ÇÖZÜNME Mİ, ERİME Mİ?                              20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Günlük hayattaki yaygın yanlış kullanımdan dolayı oluşan kavram karmaşasının giderilerek çözünme ve erime kavramlarının
                          ayırt edilebilmesi.

            Yönerge: Aşağıdaki soruları Sema Öğretmen’in hazırladığı etkinliğe göre cevaplayınız.

              Sema Öğretmen, saf maddelerin hâl değişim grafiği konusunu işlemeden önce bu konuda öğrenci-
              lerde görülen yaygın kavram yanılgılarını araştırır. Bu kavram yanılgılarının giderilmesi ve kavramla-
              rın öğrenciler tarafından doğru yapılandırılması için çeşitli etkinlikler planlar.
              Derse girerken elinde bir cam bardak içerisinde ada çayı getiren Sema Öğretmen öğrencilerinden
              kendisini dikkatle izlemelerini ister. Ardından bir küp şekeri ada çayının içerisine atar ve çayı karıştı-
              rır. Öğrencilerine şekere ne olduğunu sorar. Öğrencilerin verdiği cevapların bazıları şunlardır:
              Azra: Eridi.

              Beren: Yok oldu.
              Çınar: Kayboldu.

              Elif: Uçtu.
              Derin: Çözündü.

              Sema Öğretmen daha sonra bir deney tüpünün içerisine bir küp şeker atar ve ispirto ocağının üze-
              rinde deney tüpünü ısıtmaya başlar. Deney tüpünün içerisindeki şekerde değişim olur olmaz ispirto
              ocağını kapatarak öğrencilerine şekere ne olduğunu sorar. Öğrencilerin verdiği cevapların bazıları
              şunlardır:

              Azra: Eridi.
              Beren: Isındı.

              Çınar: Eridi.
              Elif: Çözündü.

              Derin: Eridi.
            1.  Sema Öğretmen’in öğrencilerinden birisi olsaydınız ada çayına küp şeker attıktan sonra “Şekere ne oldu?”
                sorusuna ne cevap verirdiniz?
























                                                                                                   133
 Hazırlayan: Nurten Kule
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139