Page 50 - Coğrafya 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 50

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                      COĞRAFYA 10           11


            Aşağıdaki görselde yük taşımacılığındaki artış talebi ile ilgili Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü’nün
            (OECD) öngörüleri (milyar ton-km) yer almaktadır.

                                                      2015            2030         2050

                                                       141            319           883
                                                     (%0,1)          (%0,2)       (%0,3)




                                                     12.676          19.796       31.383
                                                     (%11,3)        (%10,9)       (%9,5)




                                                     19.729          31.539       51.149
                                                     (%17,6)        (%17,3)       (%15,6)





                                                     79.715         130.694       245.303
                                                      (%71)         (%71,7)       (%74,6)



             5.  2050 yılına kadar yük taşımacılığında en fazla talep artışının hangi ulaşım türünde olacağı öngörülmek-
                tedir?
                .................................................................................................................................................................................



             6.  2015-2050 arasında yük taşımacılığı bakımından hangi ulaşım türlerinin oranında sürekli düşüş yaşana-
                cağı öngörülmektedir?
                .................................................................................................................................................................................


             7.  Yük taşımacılığında OECD öngörüsünde hava yolu ile ilgili bilgi bulunmamaktadır. Bu durumun nedeni
                hava yolu ile taşınan yük miktarının diğer sektörlere göre az olmasıdır. Hava yolunun yük taşımacılığında
                daha az tercih edilmesinin nedeni nedir?

                .................................................................................................................................................................................




            Aşağıdaki metinden yararlanarak metniin altında yer alan soruyu cevaplayınız.
            Asya ve Pasifik Ekonomik ve Sosyal Komisyonu (UN/ESCAP); 32 üye ülke ile Asya'daki kara yolu altyapı-
            sının verimliliğini ve gelişimini artırmayı, Avrupa ve Asya'nın yanı sıra kara ile çevrili ülkeler arasında ula-
            şım bağlantılarını geliştirmeyi amaçlayan bölgesel bir taşımacılık ve iş birliği komisyonudur. Komisyona
            bağlı Asya Kara Yolu; batıda Kapıkule'den (Türkiye) doğuda Tokyo'ya (Japonya), kuzeyde Torpynovka'dan
            (Rusya) güney de Denpasar'a (Endonezya) uzanmakta ve 141.000 km'den fazla yoldan oluşmaktadır.
             8.  Bahsi geçen komisyonun Asya Kara Yolu ile Avrupa-Asya ulaşım bağlantılarını geliştirmeyi amaçlaması-
                nın nedenleri nelerdir?

                .................................................................................................................................................................................


                                                                                                    49
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55