Page 34 - Türk Dili ve Edebiyatı 10 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 34
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10 7
7. ÜNİTE: Anı (Hatıra)
Konu Bir Anı (Hatıra) Anlatma 40 dk.
Kazanımlar KONUŞMA
C.1. 1. İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2. Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 7. Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8. Konuşma provası yapar.
C.1. 9. Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10. Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11. Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12. Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13. Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14. Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15. Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır.
C.1. 16. Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
DİNLEME
C.2. 2. Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3. Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder.
C.2. 4. Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
C.2. 6. Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7. Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
SÖZLÜ İLETİŞİM
Yazar, anı türünde duygularını, düşüncelerini ve tecrübelerini başkalarına anlatmak ister. Bu
tür metinlerde belli bir döneme ait gözlem ve izlenimler göze çarpar. Anı anlatımında açık, anlaşılır,
yalın ve içten bir dil tercih edilir. Anlatıcı yazarın kendisidir. Birinci kişili anlatım kullanılır. An-
latıcı, anlattıklarını kanıtlamak zorunda olmasa bile dönemin gerçeklerinin bozulmamasına özen
göstermelidir.
33