Page 27 - Türk Dili ve Edebiyatı 9 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 27

6         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 9                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü



          1.  Metinden alınan aşağıdaki ifadelerle anlatılmak isteneni kısaca açıklayınız.

              a) “şiirde ısrarlı olmamak”



              b) “Anadolu insanının sesi olmak”



              c) “adı Tercüman gazetesiyle özdeşleşmek”



          2.  Metne göre Ahmet Kabaklı’nın savunduğu görüş nedir? Siz bu görüşe katılıyor musunuz, düşünce-
              lerinizi gerekçesiyle birlikte açıklayınız.








          3.  Metne göre Türk kültürünün yakın zamana kadar özgünlüğünü korumasının sebebi nedir?









          4.  Biyografi (hayat hikâyesi) tanınmış kişilerin hayatlarının, başarılarının, deneyimlerinin, hiz-
              metlerinin, eserlerinin nesnel ve yalın bir dille anlatıldığı inceleme yazılarıdır. Mehmet Kaplan’ın
              “Tevfik Fikret Devir-Şahsiyet-Eser”, Şevket Süreyya Aydemir’in “Tek Adam”, Behçet Necatigil’in
              “Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü” Mithat Cemal Kuntay’ın, “İstiklâl Şairi Mehmed Âkif”, Yusuf
              Ziya Ortaç’ın, “Portreler” adlı eserleri bu türün seçkin örneklerindendir. Oğuz Atay’ın “Bir Bilim
              Adamının Romanı” ve Ayşe Kulin’in “Adı Aylin” adlı eserleri de roman ile biyografi türlerinin
              başarılı bir karışımıdır.
              Metinden ve yukarıdaki bilgilerden hareketle Ahmet Kabaklı’nın  biyografisinin yazılmasını doğru
              buluyor musunuz? Niçin?








          5.  Ahmet Kabaklı’nın başarılı bir edebiyatçı olmasını neye bağlıyorsunuz, metinden hareketle açıklayınız.









           6.  Biyografi türünün metnin üslubunu nasıl etkilediğini düşünüyorsunuz? Açıklayınız.








          26
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32