Page 65 - DÖRT DÖRTLİK KONU PEKİŞTİRME TESTİ MATEMATİK 10
P. 65
MATEMATİK
Fonksiyon Kavramı ve Gösterim - Test A 3 TEST
1. Tanımlı olduğu aralıkta f fonksiyonu için f(x + y) = f(x) ∙ f(y) 4. f bir çift fonksiyon olmak üzere tanım kümesi [2n + 2, 1 – n]
eşitliği sağlanmaktadır. olarak veriliyor.
2
f(2) = 5 olduğuna göre f(12) değeri kaçtır? f(x) = nx + bx + c ve f(–1) = 2 olduğuna göre f(n + 5) değeri
kaçtır?
6
6
12
12
A) 2 B) 5 C) 2 D) 5 E) 12 5
A) –12 B) –7 C) –1 D) 5 E) 13
5. f fonksiyonu her x Î [0, 9) için
Z ] ] x, 0 # x # 4
2
f(x)= [ ] ] ] ] ] 2x + 3, 4 # x 1 7
] ] ] x - 2, 7 # x 1 9
\
2. Pozitif bir gerçek sayı olmak üzere Şekil 1'de taban uzunluğu biçiminde tanımlanmıştır.
x birim ve yüksekliği taban uzunluğunun yarısına eşit olan
ABC üçgeni verilmiştir. Her x gerçek sayısı için f(x) = f(x + 9) eşitliği sağlanmaktadır.
A A Buna göre f(485) + f(1995) + f(2023) ifadesinin değeri kaç-
tır?
A) 8 B) 17 C) 26 D) 30 E) 41
B x C B x C
Şekil - 1 Şekil - 1
Şekil 1 Şekil 2
D ve E bulundukları kenarların orta noktaları olmak üzere Şe-
kil 2' de oluşan boyalı bölgenin alanını veren fonksiyon f ola-
rak tanımlanıyor.
6. Ayşe ile Beyza çözdükleri soru sayılarını kendi not defterleri-
Buna göre f fonksiyonunun kuralı aşağıdakilerden han- ne kaydediyorlar.
gisi olabilir?
Ayşe, not defterine çalıştığı her 1 saatin sonunda çözdüğü so-
x 2 3x 2 5x 2
A) f(x)= B) f(x)= C) f(x)= ruların sayısını, Beyza ise çözmek istediği toplam 120 soru-
16 16 8
dan her 1 saatin sonunda kaç tane soru kaldı ise kalan soru
3x 2 x 2
D) f(x)= E) f(x)= sayısını yazıyor. Her iki öğrencinin not defterinden alınan bil-
8 8
giler ile oluşturulan grafik aşağıdaki gibidir.
Grafik: Soru Sayılarının Zamana Göre Değişimi
Soru Sayısı
Ayşe
3. f(x) = f(x – 3) + 2x ve f(1) = 8 eşitlikleri veriliyor.
Buna göre f(22) değeri kaçtır?
Buna göre kaçıncı saate Ayşe’nin çözdüğü soru sayısı,
A) 66 B) 88 C) 112 D) 154 E) 190 Beyza’nın çözeceği soru sayısına eşit olur?
7
A) 3 B) C) 4 D) 5 E) 6
2
65