Page 94 - Dört Dörtlük Konu Pekiştirme Testi - Matematik 12
P. 94
MATEMATİK Trigonometri - Toplam - Fark ve Yarım Açı Formülleri 4. TEST
π π
π 12. 0 < x < ve 0 < y < ,
8. < x < π olduğuna göre 2 4
2
2
2
2
cosx 4sin x − 9sin 2y − 4sinx − 12cos y = −17 olduğuna göre
ifadesinin eşiti aşağıdakilerden hangisidir?
(1 + sinx)
sin(2x + y) ∙ cosx − cos(2x + y) ∙ sinx ifadesinin değeri kaçtır?
2 1 + §2 2 + §2
x A) B) C)
A) cos §3 3 3
2
x
B) sin §2 + §3 3 + §6
2 D) §3 E) 6
x x
C) cos − sin
2 2
x x
D) sin + cos
2 2
x
E) cot
2
9. (1 + tan1) ∙ (1 + tan2) ∙ (1 + tan3)…(1 + tan45)
ifadesinin değeri aşağıdakilerden hangisidir?
sin3x
21
A) 2 B) 2 C) 2 D) 2 E) 2 25 13. + 1 ifadesinin en sade hali aşağıdakiler-
20
18
23
sinx ∙ (2cosx+1)
den hangisidir?
A) cosx B) sin2x C) cos2x
2
D) 2cosx E) cos x
sin3x cos3x
10. = m ve = n olmak üzere
sinx cosx
cos4x ifadesinin n türünden değeri aşağıdakilerden han-
gisidir?
n 2
A)
2
(n − 1) 2
B)
2
2
n + 2n − 1
C)
2 14. Faruk öğretmen öğrencilerine aşağıdaki yönergeleri söyleye-
2
n + 2n − 1
D) rek bir etkinlik yaptırmak istiyor.
2
2
n + 2n − 1
E) 1. adım: Açıları arasında m(F) < m(A) < m(B) olacak şekilde
2 bir FAB üçgeni çiziniz.
2. adım: FAB üçgeninde F açısının karşısındaki kenarın
uzunluğuna f, A açısının karşısındaki kenarın uzunluğuna a,
B açısının karşısındaki kenarın uzunluğuna b yazınız.
3. adım: FAB üçgeninin iç açılarının ölçülerini derece cinsin-
den bir aritmetik dizinin terimleri olacak şekilde belirleyiniz.
2
2
11. 81 sin x + 81 cos x = 30 eşitliği veriliyor.
Öğrencilerin etkinlik sonunda oluşturduğu bu üçgene göre
Buna göre sin3x − tan2x ∙ cos3x ifadesinin alabileceği en f b
büyük değer kaçtır? ∙ sin2B + ∙ sin2F bağıntısının değeri kaçtır?
b f
A) 5 B) 4 C) §2 D) §3 E) 3§2 1 §5
A) 1 B) C) §3 D) E) 2
2 3
92