Page 218 - Dört Dörtlük Konu Pekiştirme Testi - TYT TARİH
P. 218

T.C. İNKILAP TARİHİ        XX. Yüzyılın Başlarında Osmanlı Devleti ve Dünya               2. TEST
        VE ATATÜRKÇÜLÜK


        6.   Birinci  Dünya  Savaşı'nın  aşağıdaki  sonuçlarından   9.   I. Muharrem Kararnamesinin yayınlanması,
            hangisi sömürgecilik anlayışının devam ettirildiğini      II. Duyun-u Umumiye İdaresinin kurulması,
            göstermektedir?
                                                               III. Fransız İhtilalinin getirdiği Milliyetçilik akımı,
            A)  İngiltere, savaştan en kârlı çıkan devlet oldu.
                                                               IV. Balkan devletlerinin Osmanlı Devleti'nden ayrılarak
            B)  İmparatorluklar dağıldı, yerlerine milli ve bağımsız   bağımsızlıklarını kazanmaları
               devletler kuruldu.
                                                               Yukarıda  Mustafa  Kemal’in  doğduğu  yıllarda  XX.
            C)  Manda ve himaye anlayışı ortaya çıktı.         Yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti ve dünyada yaşa-
            D)  Sosyalizm, Nazizm, Faşizm gibi yeni siyasi rejimler   nan bazı olaylar verilmiştir. Verilen olaylardan hangi-
               ortaya çıktı.                                   leri arasında sebep- sonuç ilişkisi kurulabilir?
            E)  Dünya barışını korumak amacıyla Cemiyet-i Akvam   A) I – III      B) II – III      C) III – IV
               (Milletler Cemiyeti) kuruldu.
                                                                       D) I – IV         E) II – IV


        7.   Şevket Süreyya Aydemir, Türklerin göç dramını şu acılı
            sözlerle belirtir: “Evet Rumeli göçüyordu. Rumeli boşa-  10.  Askerlik mesleğine ilgi duyan Mustafa Kemal’in aşa-
            lıyordu. Rumeli Türkleri akıp geliyorlardı. Rumeli’yi yüz   ğıdaki    okullardan  hangisinde  eğitime  başlaması
            yıllarca evvel alan, Rumeli’de yüzyıllardır yaşayan son   onun hayatında bir dönüm noktası oluşturmuştur?
            Türkler,  20.  yüzyılın  başında  alevlenen  bu  yangının
            alevleri  içinde  yanarak,  çamurlar  içinde  eriyerek,  her   A)  Mahalle Mektebi
            sürünüşte biraz daha azalarak, biraz daha kaybolarak,   B)  Şemsi Efendi Okulu
            her an daha koyulaşan bir karanlığın içinde, sonu bilin-  C)  Selanik Mülkiye Rüştiyesi
            mez geleceklere doğru akıyorlardı. Bu kaçışta ya arka-
            dan düşman yetişir, kafileyi kılıçtan geçirir; ya da soğuk,   D)  Selanik Askerî Rüştiyesi
            açlık, hastalık, yağmurlar ve bin bir çeşit bela, kafileyi   E)  Manastır Askerî İdadisi
            her gün küçültür, yoksullaştırır.”

            Şevket  Süreyya  Aydemir’in  Türklerin  göç  dramını
            anlattığı bu olay aşağıdakilerinin hangisinin sonu-
            cunda meydana gelmiş olabilir?                 11.  Mustafa  Kemal'in  Harp  Okulu  ve  Harp  Akademisi
                                                               yıllarında onun üzerinde büyük etkiler bırakan ho-
            A)  Trablusgarp Savaşı
                                                               caları ile ilgili;
            B)  93 Harbi
                                                                I.  Yabancı dil bilmektedirler.
            C)  Balkan Savaşları
                                                                II.  İyi yetişmiş kişilerdir.
            D)  1897 Osmanlı-Yunanistan Savaşı
                                                               III.  Deneyimli subaylardır.
            E)  Türkiye-Yunanistan Mübadele Antlaşması
                                                               özelliklerden hangilerine sahip oldukları söylenebilir?
                                                               A) Yalnız I      B) Yalnız II      C) I ve II
                                                                          D) II ve III                   E) I, II ve III
        8.   I. Okulu yatılı olarak okuması,
             II. Ömer Naci ile tanışması,                  12.   I. Ziya Gökalp
            III. Namık Kemal ve Tevfik Fikret’in eserlerini okuması,     II. Mehmet Emir Yurdakul

            IV. Sınıf arkadaşları arasında Üsküp, Yanya ve Manas-     III. Namık Kemal
               tır Askerî Rüştiyelerinden gelen öğrencilerin bulun-
                                                               IV. Tevfik Fikret
               ması
                                                               Yukarıda  verilen  yazarlardan  hangileri  Mustafa
            Yukarıda verilen Manastır Askerî İdadisi ile ilgili geliş-
            melerden hangileri Mustafa Kemal'in farklı kültürleri   Kemal’de “milliyetçilik” düşüncesinin oluşmasında
            tanımasında etkili olmuştur?                       etkili olmuştur?
                                                               A) Yalnız I      B) I ve II       C) II ve III
            A) I     B) II     C) III           D) IV        E) I-II
                                                                      D) I, II ve III      E) I, II, III ve IV


                                                                                                                                                                     217
                                                       216                                                                                                           217
   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223