Page 218 - Dört Dörtlük Konu Pekiştirme Testi - TYT TARİH
P. 218
T.C. İNKILAP TARİHİ XX. Yüzyılın Başlarında Osmanlı Devleti ve Dünya 2. TEST
VE ATATÜRKÇÜLÜK
6. Birinci Dünya Savaşı'nın aşağıdaki sonuçlarından 9. I. Muharrem Kararnamesi'nin yayınlanması,
hangisi sömürgecilik anlayışının devam ettirildiğini II. Duyun-u Umumiye İdaresinin kurulması,
göstermektedir?
III. Fransız İhtilali'nin getirdiği milliyetçilik akımı,
A) İngiltere, savaştan en kârlı çıkan devlet oldu.
IV. Balkan devletlerinin Osmanlı Devleti'nden ayrılarak
B) İmparatorluklar dağıldı, yerlerine milli ve bağımsız bağımsızlıklarını kazanmaları
devletler kuruldu.
Yukarıda Mustafa Kemal’in doğduğu yıllarda XX.
C) Manda ve himaye anlayışı ortaya çıktı. yüzyıl başlarında Osmanlı Devleti ve dünyada yaşa-
D) Sosyalizm, Nazizm, Faşizm gibi yeni siyasi rejimler nan bazı olaylar verilmiştir. Verilen olaylardan hangi-
ortaya çıktı. leri arasında sebep- sonuç ilişkisi kurulabilir?
E) Dünya barışını korumak amacıyla Cemiyet-i Akvam A) I – III B) II – III C) III – IV
(Milletler Cemiyeti) kuruldu.
D) I – IV E) II – IV
7. Şevket Süreyya Aydemir, Türklerin göç dramını şu acılı
sözlerle belirtir: “Evet Rumeli göçüyordu. Rumeli boşa- 10. Askerlik mesleğine ilgi duyan Mustafa Kemal’in aşa-
lıyordu. Rumeli Türkleri akıp geliyorlardı. Rumeli’yi yüz ğıdaki okullardan hangisinde eğitime başlaması
yıllarca evvel alan, Rumeli’de yüzyıllardır yaşayan son onun hayatında bir dönüm noktası oluşturmuştur?
Türkler, 20. yüzyılın başında alevlenen bu yangının
alevleri içinde yanarak, çamurlar içinde eriyerek, her A) Mahalle Mektebi
sürünüşte biraz daha azalarak, biraz daha kaybolarak, B) Şemsi Efendi Okulu
her an daha koyulaşan bir karanlığın içinde, sonu bilin- C) Selanik Mülkiye Rüştiyesi
mez geleceklere doğru akıyorlardı. Bu kaçışta ya arka-
dan düşman yetişir, kafileyi kılıçtan geçirir; ya da soğuk, D) Selanik Askerî Rüştiyesi
açlık, hastalık, yağmurlar ve bin bir çeşit bela, kafileyi E) Manastır Askerî İdadisi
her gün küçültür, yoksullaştırır.”
Şevket Süreyya Aydemir’in Türklerin göç dramını
anlattığı bu olay aşağıdakilerinin hangisinin sonu-
cunda meydana gelmiş olabilir? 11. Mustafa Kemal'in Harp Okulu ve Harp Akademisi
yıllarında onun üzerinde büyük etkiler bırakan ho-
A) Trablusgarp Savaşı
caları ile ilgili;
B) 93 Harbi
I. Yabancı dil bilmektedirler.
C) Balkan Savaşları
II. İyi yetişmiş kişilerdir.
D) 1897 Osmanlı-Yunanistan Savaşı
III. Deneyimli subaylardır.
E) Türkiye-Yunanistan Mübadele Antlaşması
özelliklerden hangilerine sahip oldukları söylenebilir?
A) Yalnız I B) Yalnız II C) I ve II
D) II ve III E) I, II ve III
8. I. Okulu yatılı olarak okuması,
II. Ömer Naci ile tanışması, 12. I. Ziya Gökalp
III. Namık Kemal ve Tevfik Fikret’in eserlerini okuması, II. Mehmet Emir Yurdakul
IV. Sınıf arkadaşları arasında Üsküp, Yanya ve Manas- III. Namık Kemal
tır Askerî Rüştiyelerinden gelen öğrencilerin bulun-
IV. Tevfik Fikret
ması
Yukarıda verilen yazarlardan hangileri Mustafa
Yukarıda verilen Manastır Askerî İdadisi ile ilgili geliş-
melerden hangileri Mustafa Kemal'in farklı kültürleri Kemal’de “milliyetçilik” düşüncesinin oluşmasında
tanımasında etkili olmuştur? etkili olmuştur?
A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III
A) I B) II C) III D) IV E) I-II
D) I, II ve III E) I, II, III ve IV
217
216 217