Page 262 - Sanat Tarihi -12
P. 262

8.         19 VE 20 .YÜZYIL TÜRK HEYKEL VE RESİM SANATI
             ÜNİTE




                                 B) Bu ünitede edindiğiniz bilgileri kullanarak aşağıdaki soruları cevaplayınız.


                 1.  Cumhuriyet Öncesi Dönem’de heykel çalışmaları niçin akademik eğitimle sınırlı kalmıştır?
                 2.  Cumhuriyet’in ilanından sonra yabancı heykeltıraşların ülkemize davet edilme nedenlerini açıklayınız.
                 3.  Türk heykel sanatının gelişimi hakkında bilgi veriniz.
                 4.  Osman Hamdi Bey’in hizmetleri ve sanatçı kişiliği hakkında bildiklerinizi söyleyiniz.
                 5.  1914 Kuşağı sanatçıları, resim sanatına hangi yenilikleri getirmişlerdir?
                 6.  1914 Kuşağı sanatçıları arasında İbrahim Çallı’nın öncü olma nedenlerini açıklayınız.
                 7.  Türk resim sanatının gelişiminde Sanayii Nefise Mektebinin önemini belirtiniz.
                 8.  Cumhuriyet’in ilanından sonra resim sanatında ne gibi gelişmeler yaşanmıştır?
                 9.  Soyut resim ile ilgili bildiklerinizi söyleyiniz.
                 10. Ülkemizde soyut resim niçin 1950’den sonra gelişmeye başlamıştır?





                       C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


                          Osmanlı İmparatorluğu’nda Batılılaşma etkisi ile resim ve heykel sanatı aynı dönemde
               1.
                          gelişme göstermiştir.

                          Ülkemizde heykel sanatının başlaması ve gelişmesi 1883 yılında açılan Sanayi-i Nefise
               2.
                          Mektebi ile gerçekleşmiştir.


               3.         Ratip Aşir Acudoğlu, devlet tarafından Paris’e heykel eğitimi için gönderilen ilk  sanatçıdır.




               4.         Hüseyin Anka Özkan, ülkemizdeki ilk heykel sergisini açmıştır.


                          Türk resim sanatını 19. yüzyıla kadar renk, mekân ve perspektif açısından üsluplaşmış
               5.
                          betimlemeler olan duvar resimleri ve minyatürler oluşturmaktaydı.


               6.         Osman Hamdi Bey, Türk resminde Batılı anlamda figürlü kompozisyon kullanan ilk kişidir.




               7.         İbrahim Çallı, İstanbul portrecisi olarak resim tarihimizde yer almıştır.



               8.         Güzel Sanatlar Akademisinin eski adı Sanayi-i Nefise Mektebidir.


                          Çağdaş Türk resminin öncülerinden olan Abidin Dino, aynı zamanda bir yazar ve siyas-
               9.
                          etçidir.


               10.        Yeniler Grubu sanatçıları kübizmden etkilenmiş ve bu doğrultuda eserler vermişlerdir.





            262
   257   258   259   260   261   262   263   264   265   266   267