Page 31 - Sosyoloji 2 | 1.Ünite
P. 31

16. ETKİNLİK
              YORUMLAYINIZ


              Aşağıdaki metinleri okuyarak soruları cevaplayınız.

                              “Eğitimde Engel Yok” Projesi
                 Eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve engelli bireylerin top-
              lumsal yaşama katılımında en önemli aşamalardan birisi olan
              eğitim süreçlerindeki engelleri kaldırmak amacıyla Alanya
              Kaymakamlığı, Alanya Belediyesi, Alanya İlçe Milli Eğitim
              Müdürlüğü ve Alanya Kent Konseyi Engelsiz Kent Meclisi
              ortaklığında “Eğitimde Engel Yok” projesi hazırlanarak hayata
              geçirilmiştir. “Eğitimde Engel Yok” projesi kapsamında Engel-
              siz Eğitim Komisyonu kurularak ilçemizdeki okulların ulaşıla-
              bilirlik durumları tespit edilecektir. Alanya’daki tüm okullarda
              kaynaştırma eğitimine dair sorunlar tespit edilerek öngörülen
              sorunların, oluşmadan engellenmesine çalışılacaktır. Engelli
              öğrenci ve öğretmenlerin yaşadıkları sıkıntılara dair tarama yapılacaktır.
              Okul yöneticileri geleceğimizin teminatı olan öğrencilere engelli farkın-
              dalığı eğitimleri düzenlenmesini planlanmaktadır.
                                                                 (www.alanya.bel.tr)
                                  Yurtkurun Amacı ve Misyonu
                 22 Ağustos 1961 tarihinde yürürlüğe giren 351 sayılı Kanun ile Yük-
              seköğrenim Kredi ve  Yurtlar Kurumu kurulmuştur. Kurumun amacı
              yükseköğrenim öğrencilerinin; çağdaş ve güvenilir barınma, beslenme,
              kredi/burs hizmetleriyle öğrenimlerine; sosyal, kültürel ve sportif faa-
              liyetlerle kişisel gelişimlerine sosyal devlet yaklaşımıyla katkıda bulun-
              maktır.  Yurtkur; öğrencilerin öğrenimlerini kolaylaştıran, geliştirdiği
              hizmetlerle uygulama ve yöntemlerle model alınan kurum olmayı
              hedeflemektedir.


                              Eğitimde Gerçek Fırsat Eşitliği
                 Çağdaş eğitim anlayışının önemli bir unsuru olan “eğitimde fır-
              sat eşitliği” yoksullara eğitim imkânı sunmanın da ötesinde daha
              başka bir anlam kazanarak her öğrenciye kendi ilgisini, potansiye-
              lini ve zekâsını keşfederek maksimum seviyede geliştirme fırsatının
              verilmesi olarak algılanmalıdır.
                 Bu noktayı nazarla denilebilir ki günümüz eğitim öğretim yu-
              vaları öğrencilerin sahip oldukları kişisel ilgileri, yetenekleri ve potansiyelleri açığa çıkarabildiği ve müm-
              kün olan en yüksek düzeyde geliştirebildiği ölçüde eğitimde fırsat eşitliği sunuyor demektir.
                 Yoksul öğrencilere eğitim imkânı sunmak eğitimde fırsat eşitliği tanıma adına gerekli bir koşuldur ama
              asla yeterli koşul değildir. Nitekim en geniş manasıyla eğitimin amacı, öğrencilerdeki farklı ilgileri, ihtiyaç-
              ları ve yetenekleri ortaya çıkarmak ve bu yetenekleri öğretim sürecinin her aşamasında kullanmaktır.
                                                                                                                                         www.egitimportali.com
              SORULAR

              1. Engelli bireylerin toplumsal yaşama daha fazla katılmaları için neler yapılabilir?
              2. Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasında devletin hangi kurumlarına görev düşmektedir? Belirtiniz.
              3. Eğitimde fırsat eşitliği nasıl sağlanabilir? Açıklayınız.





                                                                                         EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ  41
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36