Page 31 - Sosyoloji 2 | 1.Ünite
P. 31
16. ETKİNLİK
YORUMLAYINIZ
Aşağıdaki metinleri okuyarak soruları cevaplayınız.
“Eğitimde Engel Yok” Projesi
Eğitimde fırsat eşitliği sağlamak ve engelli bireylerin top-
lumsal yaşama katılımında en önemli aşamalardan birisi olan
eğitim süreçlerindeki engelleri kaldırmak amacıyla Alanya
Kaymakamlığı, Alanya Belediyesi, Alanya İlçe Milli Eğitim
Müdürlüğü ve Alanya Kent Konseyi Engelsiz Kent Meclisi
ortaklığında “Eğitimde Engel Yok” projesi hazırlanarak hayata
geçirilmiştir. “Eğitimde Engel Yok” projesi kapsamında Engel-
siz Eğitim Komisyonu kurularak ilçemizdeki okulların ulaşıla-
bilirlik durumları tespit edilecektir. Alanya’daki tüm okullarda
kaynaştırma eğitimine dair sorunlar tespit edilerek öngörülen
sorunların, oluşmadan engellenmesine çalışılacaktır. Engelli
öğrenci ve öğretmenlerin yaşadıkları sıkıntılara dair tarama yapılacaktır.
Okul yöneticileri geleceğimizin teminatı olan öğrencilere engelli farkın-
dalığı eğitimleri düzenlenmesini planlanmaktadır.
(www.alanya.bel.tr)
Yurtkurun Amacı ve Misyonu
22 Ağustos 1961 tarihinde yürürlüğe giren 351 sayılı Kanun ile Yük-
seköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu kurulmuştur. Kurumun amacı
yükseköğrenim öğrencilerinin; çağdaş ve güvenilir barınma, beslenme,
kredi/burs hizmetleriyle öğrenimlerine; sosyal, kültürel ve sportif faa-
liyetlerle kişisel gelişimlerine sosyal devlet yaklaşımıyla katkıda bulun-
maktır. Yurtkur; öğrencilerin öğrenimlerini kolaylaştıran, geliştirdiği
hizmetlerle uygulama ve yöntemlerle model alınan kurum olmayı
hedeflemektedir.
Eğitimde Gerçek Fırsat Eşitliği
Çağdaş eğitim anlayışının önemli bir unsuru olan “eğitimde fır-
sat eşitliği” yoksullara eğitim imkânı sunmanın da ötesinde daha
başka bir anlam kazanarak her öğrenciye kendi ilgisini, potansiye-
lini ve zekâsını keşfederek maksimum seviyede geliştirme fırsatının
verilmesi olarak algılanmalıdır.
Bu noktayı nazarla denilebilir ki günümüz eğitim öğretim yu-
vaları öğrencilerin sahip oldukları kişisel ilgileri, yetenekleri ve potansiyelleri açığa çıkarabildiği ve müm-
kün olan en yüksek düzeyde geliştirebildiği ölçüde eğitimde fırsat eşitliği sunuyor demektir.
Yoksul öğrencilere eğitim imkânı sunmak eğitimde fırsat eşitliği tanıma adına gerekli bir koşuldur ama
asla yeterli koşul değildir. Nitekim en geniş manasıyla eğitimin amacı, öğrencilerdeki farklı ilgileri, ihtiyaç-
ları ve yetenekleri ortaya çıkarmak ve bu yetenekleri öğretim sürecinin her aşamasında kullanmaktır.
www.egitimportali.com
SORULAR
1. Engelli bireylerin toplumsal yaşama daha fazla katılmaları için neler yapılabilir?
2. Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasında devletin hangi kurumlarına görev düşmektedir? Belirtiniz.
3. Eğitimde fırsat eşitliği nasıl sağlanabilir? Açıklayınız.
EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ 41