Page 268 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 268

MATEMATİK VE SANAT


                                                   ÇALIŞMANIN TEMASI


               • Sürdürülebilir üretim ve tüketim

               • Geri dönüşüm

                                                    ÇALIŞMANIN AMACI


               Öğrencilerin geri dönüşüm malzemeleri kullanarak dönüşümler geometrisi yardımıyla mozaikleme (tesse-
           lasyonlar) oluşturmasıdır.

                                       GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLENEN BECERİLER


               • Yaratıcılık ve yenilikçilik

               • Eleştirel düşünme

               • Problem çözme

                                                  ÇALIŞMANIN ALANLARI


               Çalışmanın Birincil Alanı: Matematik
               Çalışmanın İkincil Alan(lar)ı: Resim


                                              ÇALIŞMANIN TAHMİNİ SÜRESİ


               4 ders saati

                                    ÇALIŞMAYLA İLGİLİ KAVRAMLAR VE BİLGİLER


                Hollanda’da 1898 yılında doğan Maurits Cornelis Escher’in matematikte herhangi bir ihtisası yoktu. Pro-
           fesyonel yaşamına bir grafik sanatçısı olarak başladı, marangozluk ve litografi ile uğraştı. Gençken, İspanya’da-
           ki Elhamra’yı ziyareti sırasında Moor seramiklerinin üzerindeki geometrik desen dekorasyonundan etkilendi.






           260
   263   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273