Page 331 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 331

Araştırma sürecinde öğretmen öğrencilere temassız dezenfektan cihazlarını da internet yoluyla gösterip bu
           cihazın bileşenleri üzerine tartışma gerçekleştirerek öğrencilerin fikrini alır.
               Araştırma sürecinin sonunda herhangi bir temassız dezenfektan cihazının nasıl tasarlanabileceği, hangi
           donanımların olması gerektiği gibi konularda araştırma yaptırır.

               Fikir Geliştirme Aşaması

               Öğretmen belirlemiş olduğu temassız bir dezenfektan cihazı üzerinden öğrencilerin fikirlerini alır. Bu aşa-
           mada şu sorulara cevap aranır:
               • Böyle bir temassız cihaz geliştirilebilir mi?

               • Bu cihazın bileşenleri neler olabilir?

               • Bu cihazın tasarımı nasıl olabilir?

               • Bu cihaz ile eller temizlenebilir mi?

               • Bu cihazın ele sıkması gereken sıvı miktar ne kadardır?
               • Bu cihaz ellere dezenfektan sıkarken ne kadar süre çalışmalıdır?

               Tasarım ve Projelendirme Aşaması

               Aşağıda Resim 1’de temassız bir dezenfektan örneği görülmektedir.






















                                              Resim 1. Temassız dezenfektan örneği





                                                                                                                     323
   326   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336