Page 135 - YKS KAMPI KİTABI (1)
P. 135

YKS KAMPI

                                                 MATEMATİK TEST-3



        1.   Üç arkadaş okul numaraları ile ilgili aşağıdaki bilgileri veriyor-  3.   BOM, oyuncuların 1 den başlayarak sırasıyla ardışık sayıları
            lar.                                                   söyledikleri bir oyundur.  Bu oyunda, 5 in katı olan sayılar
                                                                   yerine BOM denir ve oyuna bir sonraki sayı ile devam edilir.
            •   Deniz: 3 e bölersem 1 kalır.
                                                                   Oyunculardan biri 5 in katı bir sayıyı söylediğinde oyun biter.
            •   Masal: 12 ye bölersem 11 kalır.
                                                                   Örneğin; tabloda görüldüğü gibi Yusuf, Çınar ve Toprak BOM
            •   Irmak: 4 e bölersem 1 kalır.
                                                                   oyununa Yusuf’un 1 demesiyle başlarlar. Çınar 5 yerine BOM
            Buna göre Deniz, Masal ve Irmak’ın okul numaraları ile   dediği için oyun devam eder fakat Yusuf 10 yerine BOM de-
            ilgili verilen;                                        mediği için oyun biter.
             I. Deniz  ve  Masal’ın  okul  numaraları  toplamı  3  e  tam
               bölünür.
             II.  Irmak  ve  Deniz’in  okul  numaraları  toplamı  2  ye  tam
               bölünür.
            III.  Masal ve Irmak’ın okul numaraları toplamı 4 e tam bölünür.     Yusuf’un 1 diyerek başladığı oyunda, oyun bitene kadar
            ifadelerden hangileri her zaman doğrudur?              25 kere BOM dediğine göre Yusuf’un söylediği en büyük
                                                                   sayı kaç olabilir?
            A) Yalnız I   B) Yalnız II   C) II ve III
                                                                   A) 392   B) 385   C) 372   D) 370   E) 368
                    D) I ve II    E) I ve III











                                                               4.   Yusuf aklından üç basamaklı bir doğal sayı tutar ve aşağıdaki
                                                                   ipuçlarını verir:

                                                                   •   Rakamları asal sayıdır.
                                                                   •   Çift doğal sayıdır.
                                                                   •   Rakamları farklıdır.
                                                                   •   3 ile tam bölünür.

                                                                   Bu ipuçlarına göre arkadaşı Zehra, doğru sayıyı en fazla
                                                                   kaç seferde bulabilir?

                                                                   A) 1             B) 2              C) 3               D) 4             E) 5












                                                               5.   Yusuf kibrit çöpleri ile üçgen, kare, dikdörtgen şekillerini ya-
                                                                   parak aşağıdaki gibi bir örüntü oluşturuyor.
        2.   Bir kutuda 1 den 17 ye kadar (17 dahil ) doğal sayıların yazılı olduğu
            kartlar vardır. Yusuf, bu sayılardan rastgele birini söylediğinde Zehra,
            bu sayının kutuda bulunan tam sayı  bölenlerini  kutudan çıkarıyor.
                                                                   Yusuf 23 tane şekil yaptığında kaç kibrit çöpü kullanmış
            Buna göre Yusuf ikinci sayıyı söyledikten sonra kutuda
                                                                   olur?
            en az kaç kart kalabilir?
                                                                   A) 77            B) 80            C) 84            D) 91           E) 98
            A) 9             B) 8             C) 7                D) 6               E) 5



                                                                                                              135
                                           Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140