Page 136 - YKS KAMPI KİTABI (1)
P. 136
MATEMATİK TEST-3
6. Karantina günlerinde okula gidemeyince okulunu çok özle- 8. Bir grup öğrenci, okullarındaki maddi durumu iyi olmayan ço-
yen Ali ve Ahmet matematik oyunu oynamaya karar verirler. cuklara yardım amacıyla kendi harçlıklarından artırdıklarını
Şekildeki gibi tek sayılarla bir üçgen oluşturan Ahmet Ali’den biriktirmek üzere her gün için farklı olacak şekilde bir süre
10. satırdaki sayıların toplamının kaç olduğunu bulmasını is- devam edecek bir kumbara fonu oluşturmuşlardır.
ter.
Buna göre Ali’nin bulduğu doğru cevap kaçtır?
Pazartesi günüden başlayarak günlere göre dağıtılan para-
A) 564 B) 670 C) 728 D) 998 E) 1000 lar, hafta sayılarıyla çarpılarak kumbaralara atılmıştır. Belirli
sayıda hafta geçtikten sonra öğrenciler yeterince para birik-
tirdiklerini düşünerek çarşamba gününe ait olan 3. kumbarayı
açmış ve kumbarada 234 TL biriktiğini görmüşlerdir.
Buna göre 3. kumbara açıldığı anda 5. kumbarada kaç TL
birikmiştir?
A) 270 B) 290 C) 330 D) 370 E) 390
9. Meltem bir sayının 19 ile kalansız bölünüp bölünemediğini
anlamak için aşağıdaki gibi bir yöntem geliştiriyor.
7. Dikdörtgen biçimindeki beyaz bir kartonun sağında ve solun- Sayının son basamağındaki rakamın 2 katını sayının son ba-
da 21 cm boşluk bırakılarak kare şeklindeki sarı kartonlar, samağının silinmiş haliyle topluyor. Bu işleme sayı iki basa-
beyaz kartonun kenarlarına paralel ve aralarında 2 cm boşluk maklı olana kadar devam ediyor. Son durumda elde ettiği sayı
olacak biçimde şekildeki gibi yapıştırılıyor. 19 veya 19 un katı ise sayının 19 ile kalansız bölündüğünü
söylüyor.
Eğer yapıştırma işlemi beyaz kartonun sağında ve solunda 1
76 sayısı 19 un katı olduğundan 5738 sayısı 19 ile kalansız
cm boşluk bırakılarak yapılmış olsaydı 4 tane daha sarı kar-
bölünebilir.
tona ihtiyaç olacaktı.
A 686 543 sayısı 19 ile kalansız bölünebildiğine göre A
Buna göre sarı kartonun bir kenarının uzunluğu kaç cm
kaçtır?
dir?
A) 2 B) 3 C) 4 D) 5 E) 6
A) 9 B) 8 C) 7 D) 6 E) 5
136
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü