Page 82 - Biyoloji 10 - Kavram Öğretimi
P. 82
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Kavram Öğretimi 39
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı BİYOLOJİ 10
2. ÜNİTE : KALITIMIN GENEL İLKELERİ > 10.2.1. Kalıtım ve Biyolojik Çeşitlilik
Kavram : Gamet
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Çıkarım Yapma Becerisi
Çalışmanın Adı EŞEYLİ ÜREMENİN EN KÜÇÜK BİRİMİ 20 dk.
Çalışmanın Amacı Gamet kavramını açıklayabilme
Yönerge: Aşağıda verilen metin ve görseli inceleyerek soruları cevaplayınız.
Bir grup öğrenci “gamet”kavramı ile ilgili ödev hazırlamaktadır. Hazırlık sırasında aralarında geçen
konuşmalar aşağıda verilmiştir:
Ben bir tüp bebeğim, biliyor
Araştırmalarıma göre çok pahalı bir besin
musunuz? Annemden toplanan olan havyar da balık yumurtasıymış aslında.
yumurtalar dış ortamda
Hayvandan alınmasa dış ortama bırakılacak
döllendirilerek tekrar annemin
ve balık spermi ile döllenerek balığın
rahmine yerleştirilmiş ve sonuçta
çoğalmasını sağlayacak.
ben dünyaya gelmişim.
Yumurta, sperm ya da polenler mayozla
oluştuğu için haploit kromozomlu ve döllenme
Bahar mevsiminde alerji yaratan
yeteneğine sahip hücrelerdir. Bir gamette
polenler de bitkilerin gametleriymiş. karakterlerin oluşumundan sorumlu genlerden
Rüzgâr gibi etkenlerle çiçeklerdeki biri bulunur. Döllenme gerçekleştiğinde
yumurtalara ulaşarak döllenmenin
kromozomlar tekrar diploit hâle gelir.
gerçekleşmesini sağlıyorlar.
Sorular:
1. Gamet kavramını edindiğiniz bilgilerden yola çıkarak açıklayınız.
79