Page 155 - Fizik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 155
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
FİZİK 10
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı Kavram Öğretimi 91
4. ÜNİTE : OPTİK > 4.1. Aydınlanma
Kavram : Aydınlanma Şiddeti, Işık Şiddeti, Işık Akısı
Genel Beceriler : Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Becerisi
Alan Becerileri : Sınıflandırma Yapma Becerisi
Çalışmanın Adı BENİM ZİHİN HARİTAM 20 dk.
Çalışmanın Amacı Aydınlanma şiddeti, ışık şiddeti ve ışık akısı kavramlarını zihin haritası ile yapılandırabilme.
Yönerge: Aşağıda bir zihin haritası örneği verilmiştir. Zihin haritası ile ilgili özellikleri de dikkate alarak
aydınlanma şiddeti, ışık şiddeti ve ışık akısı kavramlarını ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi
gösteren zihin haritasını “Benim Zihin Haritam” alanına oluşturunuz.
Zihin haritası, beyinde bilgi akışını sağlayıp bilginin etkin bir şekilde aktarılması amacıyla kullanılan
oldukça etkili bir metottur. Beyinde işlenen fikirleri tam anlamıyla “aktaran” bir not alma aracı olarak gö-
rülebilir. Çeşitli zihin haritalama teknikleri olmasının yanı sıra, hepsinin bir ortak noktası vardır: Merkez-
den yayılan ve basit, beyin dostu kavramlardan oluşan çizgiler, semboller, kelimeler, renk ve görüntüler
kullanan doğal bir organizasyon yapısına sahiptir. Zihin haritaları, tekdüze bilgilerden oluşan uzun bir
listeyi beynin doğal işleyiş biçimine uygun olarak çalışan; renkli, akılda kalıcı ve son derece düzenli bir
şemaya dönüştürür.
Aşağıdaki şemada örnek bir zihin haritası verilmiştir.
!
!
!
! !
!
Beyninizin ilişkisel düşünmesinin ve hayal gücünüzün bir yansıması olan zihin haritasını oluştururken
aşağıda maddeler hâlinde verilen özelliklere dikkat ediniz.
• Anahtar konu olan “Aydınlanma” konusunu zihin haritası oluşturacağınız alanın merkezine yerleş-
tiriniz.
• Merkezdeki konu ile ilişkili alt temaları zihninizde belirleyerek merkezden dallar çıkarınız ve konu-
nun etrafına diziniz.
• Bilgi ve düşünceleri zihin haritasına aktarırken kavramların birbiriyle ilişkilerinin yanı sıra önem ve
önceliklerine göre merkezdeki konuya daha yakın ya da daha uzak olacak şekilde yerleştiriniz.
• Fikir ve bilgiler arasındaki farklı ilişkileri şekiller, oklar, semboller, renkler ve boyut farklılıklarıyla
vurgulayınız.
153