Page 140 - Matematik 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 140
MATEMATİK 10 CEVAP ANAHTARLARI
Kavram Öğretimi
2. Yönerge: 3.
İfadeler D/Y
Kombinasyon n
Problem Durumları işlemi (a + b) ifadesinde a ve b reel sayılardır. D
kullanılır. (a + b) ifadesinde n tam sayıdır. Y
n
Bir hastanenin 8 doktoru ve 10 n
hemşiresi arasından afet bölgesine (a + b) ifadesinin açılımında (n+1) tane terim D
gönderilmek üzere 3 doktor 5 { vardır.
hemşireden oluşan 8 kişilik bir ekibin Pascal üçgeninde yer alan sayılar ilk satırın ortasın-
kaç farklı şekilde oluşturulabileceği dan çizilen dikey doğruya göre simetriktir. D
Herhangi üçü doğrusal olmayan 7
noktadan kaç farklı üçgenin elde {
edilebileceği Çalışma No.: 7
Birbirinden farklı 3 matematik ve 4
tarih kitabının matematik kitapları yan 1. Yönerge:
yana olacak şekilde bir rafa kaç farklı Deney: Bilimsel bir gerçeği göstermek, bir yasayı doğrulamak,
şekilde dizilebileceği bir varsayımı kanıtlamak amacıyla yapılan işlemlere
deney denir.
9 öğrencinin bir yurdun boş olan 2
yataklı, 3 yataklı ve 4 yataklı odalarına { Çıktı: Bir deneyde elde edilebilen sonuçların her birine o dene-
kaç farklı şekilde yerleştirilebileceği ye ait çıktı denir.
Bir sendikada 15 aday arasından
bir başkan, bir başkan yardımcısı
ve bir temsilcinin kaç farklı şekilde { 2. Yönerge:
seçilebileceği
İfadeler Deneydir./De- Çıktıları
ney değildir.
Bir firma yetkilisinin yeni Bisküviyi tadan
Çalışma No: 6 üretilen bir bisküvi hakkında kişilerin beğen-
insanların beğenisini anlamak dim /beğenme-
1. Yönerge: için bisküviyi yediğini belirten Deneydir. dim diye cevap
insanlara beğenip beğenmedikle- vermeleri dene-
n
1. (a + b) açılımlarındaki terimler incelendiğinde a nın kuvvet-
leri birer azalırken b nin kuvvetleri birer artmaktadır. Her te- rini sorması yin çıktılarıdır.
Her hafta alınan
Bir bitkinin boyunun uzama-
rimdeki a ve b nin kuvvetleri toplamı n ye eşittir.
sında ışığın etkisini anlamak bitki boy ölçüm-
2. Evet, bu eşitlikler yazılabilir. Açılımda 5 terim vardır. için her hafta bitkinin boyunun Deneydir. leri deneyin çıktı-
ölçülmesi larıdır.
-
n n n 0 n n 1- 1 n n 22 Özel günlerde huzurevine yapı- Deney
3. (a + b) = c m .a b + c m .a b + c m .a b lan ziyaret değildir.
0 1 2 Deneyin çıktıları:
n 2n 2- n 1 n1- n 0n (-3,-2),
+ ... + c m .a b + c m .a b + c m .a b A= {-3, -2, -1, 1, 2} kümesinden (-3,-1), (-2,-1),
n2- n1- n rastgele seçilen iki sayının çarpı- Deneydir. (-3,1), (-3,2),
mının pozitif bir sayı olması (-2,1), (-2,2),
2. Yönerge: (-1,1), (-1,2),
1. (1,2)
1 35 kişilik bir sınıftaki öğrenciler- Deney
1 1 den 20 sinin matematik dersinde değildir.
başarılı olması
1 2 1 Deneyin çıktıları:
İçinde tüm rakamların yazılı 0,1,2,3,4,
1 3 3 1 olduğu bilyeler olan bir torbadan Deneydir. 5,6,7,8,9 dur.
rastgele bir bilye çekilmesi
1 4 6 4 1
1 5 10 10 5 1
1 6 15 20 15 6 1 Çalışma No.: 8
1 7 21 35 35 21 7 1 1. Yönerge:
1 8 28 56 70 56 28 8 1 1. A = {Batuhan, Bayram, Buse, Busenaz, Esra, Necat}
2. B = {Mete, Yasemin}
2. a=4, b=5, c=6, d=7 ve e=8 yazılmalıdır. 3. C = {(Batuhan,Mete), (Bayram,Mete), (Buse,Mete), (Buse-
naz,Mete), (Esra,Mete), (Necat,Mete), (Batuhan,Yasemin),
(Bayram,Yasemin), (Buse,Yasemin), (Busenaz,Yasemin),
(Esra,Yasemin), (Necat,Yasemin)}
Örnek Uzay: Deney sonucunda elde edilen bütün çıktıların
kümesine örnek uzay (örneklem uzayı) adı verilir.
138