Page 191 - Tarih 10 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 191
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
70 TARİH 10 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
3. ÜNİTE : DEVLETLEŞME SÜRECİNDE SAVAŞÇILAR VE ASKERLER> 3.2. Tımar Sistemi
Kavram : Tımarlı Sipahi
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi
Alan Becerileri : Tarihsel Sorun Analizi ve Karar Verme Becerisi
Çalışmanın Adı TIMARLI SİPAHİ 15 dk.
Çalışmanın Amacı Tımarlı sipahinin özelliklerini askerî ve ekonomik açılardan değerlendirebilme.
1. Yönerge: “Tımarlı Sipahi” kavramı ile ilgili hazırlanan görselleri ve metinleri inceleyerek soruları ce-
vaplayınız.
Savaşlarda gösterdiğim başarı-
lar sayesinde geliri 20.000 akçe
olan bu toprak (tımar), bey-
lerbeyi tarafından bana tahsis
edildi. Verilen tımara karşılık
benim de görevlerim bulun-
maktadır.
Ordu içindeki en kalabalık asker sı-
nıfına dâhilim. Her 3000 akçe gelir
karşılığında bir asker yetiştiririm.
Böylece masraf gerektirmeden ordu-
nun insan, silah, malzeme ve eğitim
açısından her an savaşa hazır olmasını
sağlarım.
Devlete ait toprakların işletilmesi ve
Savaş zamanı sefere katılmak ile görevliyken ba-
rış zamanında görevli olduğum topraklardaki rea- devletin toplaması gereken bazı ver-
yanın; tarım ihtiyaçlarını temin etmek, güvenliğini gileri toplarım. Reayadan kanunna-
sağlamak, vergilerini ödemelerini sağlamak gibi melerde belirtilen oranlarda toplanan
görevleri yerine getiririm. ürünleri en yakın pazarlara götürerek
paraya çeviririm.
128