Page 12 - Felsefe 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 12
FELSEFE 11 4
Kavram Öğretimi
OYUN KURALLARI
1. Her filozofun arkhesi bulunur. Arkhe 100 sinapstır.
2. Filozofların, arkhelerini hangi gerekçelerle savundukları bulunur. Birbirinden farklı her bilgi 10
sinapstır. Buradan kazanılan sinapslar “argüman gücü” olarak tanımlanır.
3. Karşı karşıya gelen filozoflar kendi düşüncelerini, argüman kullanarak tutarlı biçimde savunur.
Diğerinin düşüncesini çürüten filozof 30 sinaps kazanır. Buradan kazanılan sinapslar “tutarlı
savunma” olarak tanımlanır.
4. İki oyuncudan en fazla filozof kartına sahip olan “dönem kullanma” hakkını kazanır. Dönem
kullanma hakkı hesaplanırken karşı karşıya gelen filozofların doğum tarihleri arasındaki fark 10’a
bölünür. Çıkan rakam, daha az filozofa sahip olan oyuncunun filozofunun sinapslarından düşülür.
5. En fazla sinapsa sahip olan oyuncu kazanır.
2. Yönerge: Umut’un hazırladığı oyunu sınıfınızda oynamak için aşağıdaki adımları takip ediniz.
1. Sınıfınızda beşer kişilik gruplar oluşturunuz. Güvenli genel ağ kullanarak 15 dakika içinde mümkün
olduğu kadar çok doğa filozofu araştırıp aşağıdaki kartları doldurunuz. Güç araçlarını arkhelerden
yola çıkarak kendiniz tasarlayınız. Fazla karta sahip olan grubun “dönem kullanma” hakkı elde ede-
ceğini unutmayınız.
Filozof: Filozof:
Arkhe Ek Güçler Güç Aracı Dönem Arkhe Ek Güçler Güç Aracı Dönem
Filozof: Filozof:
Arkhe Ek Güçler Güç Aracı Dönem Arkhe Ek Güçler Güç Aracı Dönem
Filozof: Filozof:
Arkhe Ek Güçler Güç Aracı Dönem Arkhe Ek Güçler Güç Aracı Dönem
NOT
Kartları, çizgili kısımlardan keserek kullanabilirsiniz.
9