Page 68 - Felsefe 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 68

FELSEFE 11  37
                                                                                      Kavram Öğretimi

              — Ooo! Deden akla değer veriyormuş çünkü aklını kullanarak yaşayanlar hayat konusunda mahirdir.
              — Haklısınız, ben de aklın ışığını açmanın ne demek olduğunu şimdi kavrıyorum.
              — Ben birazdan ineceğim Mahir oğlum. Tanıştığımıza çok memnun oldum. İnmeden sana bir soru
                daha sormak isterim: Sence aklın bir sınırı var mı? Haydi, sağlıcakla kal!
                Aklın sınırı mı? Turan amca giderayak nasıl bir soru sordu böyle? Neyse, şimdi derse yetişmeliyim.
                İlk dersim, geç kalıp kötü bir izlenim bırakmak istemem. Oh, orta sıralar boş! Kapı açılıyor, sanırım
                hoca geldi. A! Bu, tramvayda sohbet ettiğim yaşlı amca değil mi? Turan amca… Yüksek sesle “Her
                şeyin bir sınırı vardır.” diye sesleniyorum, şaşırıp gülümsüyor. “Her sınır yeni bir başlangıçtır.” diye-
                rek derse başlıyor.

            1.  Okuduğunuz metinden hareketle aydınlanma kavramını kendi cümlelerinizle tanımlayınız.


















            2.  “Yüreklice düşün! Aklını kullanma cesaretine sahip ol!” sözünü aydınlanma açısından değerlendire-
                rek açıklayınız.

















            3.  Mahir hikâyedeki amcaya yer vermek istemiş ancak amca oturmamıştır. Turan amcanın oturmayı
                reddetmesinin sebebi “aydınlanma” ile izah edilebilir mi? Gerekçesiyle açıklayınız.






















                                                                                                    65
            Hazırlayan: Kadir DURAKLI
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73