Page 41 - Psikoloji 11 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 41
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
22 PSİKOLOJİ 11 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi Çalışması
2. ÜNİTE : Psikolojinin Temel Süreçleri
Kavram : Meditasyon ve Hipnoz
Genel Beceriler : Eleştirel Düşünme Becerisi, İletişim Becerisi
Alan Becerileri : Psikoloji Okuryazarlığı Becerisi, Öz Farkındalık Becerisi
Çalışmanın Adı BİR BAŞKA OLASILIK! 20 dk.
Çalışmanın Amacı “Meditasyon” ve “hipnoz” bilinç durumlarını yorumlayabilme.
Gerekli Malzemeler: Kalem, kâğıt, akıllı tahta.
1. Yönerge: Aşağıda verilen boşluklara “meditasyon” ve “hipnoz” kavramlarından uygun olanlarını
yerleştirerek soruları cevaplayınız.
?
Ne anlama
geliyorlar?
…………..…………derin düşünme
anlamına geliyor. Daniel J. Siegel
(2021) düşünceye dayalı bilinçli
farkındalık olarak tanımlar.
……………………. ise bakışla,
sözle veya bazı yardımcı nesneler
……..……………… kullanılarak, telkin ile oluşturulan İkisinin arasında-
ve…..……..…….. özel bir bilinç hâlidir. ki farkı anlaya-
uyarılmış (yapay) madım!
bilinç durumlarıdır.
.........................................zihni
ve ruhu dinlendirmek, sustur-
Nasıl yani? mak ve dingin bir duruma
Hangi amaçlarla İnsana nasıl etki getirmek için kullanılırken
kullanılırlar? ediyorlar? ........................................zihni
programlamak için kullanılır.
..........................................uygu-
………………, kişinin
normal hayattaki bilinç lamaları aracılığı ile, kişilerin
durumunun farkına hayattan zevk alma, içsel farkın-
vararak ufkunu açmayı ve dalık, dikkati kontrol etme, olumsuz
gerçek farkındalığa düşünceleri değiştirebilme becerileri
ulaşmayı amaçlar. gelişebiliyor.
…………………..,tedavi .....................................uygulamaları
amacıyla kullanılır. ise tıbbın ve ruh sağlığı çalışma-
larının destekleyici bir parçasıdır.
Bilimsel olarak faydaları kanıtlanmış
iki iyileştirici yöntemden söz
ediyoruz. Araştırmacılar,
Bildiğim kadarıyla bu iki ……………………u zihnin doğasıyla
uygulama ile ilgili bazı tartışma- ilgili bir inceleme olarak görmekte-
lar var. Mesela dirler.…………………….. uygulama-
……………………………, etik ları beyin araştırmalarına ciddi katkı
bazı sorunlar doğurabilir; sağlıyor (Siegel, 2021,
……………………………., dinî bir s.7-8-9-10).……..……………. ise
uygulamadır, şeklinde karşı alanda uzman kişilerce amacına
görüşler söz konusu. Bunlar ne uygun bir şekilde kullanıldığında
anlama geliyor? iyileştirici katkılar
sunuyor.
38