Page 61 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 61
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
29 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
— Modernist insanın içine sıkıştığı mekânlar; — Ne kadar tekdüze!.. Bence okur; gerçekliği
içindeki bunalımı yansıtır biçimde özenle çizilmeli. sorgulanamaz, parçalanmış, fizikötesi mekânlarda
Atmosfer gerçekçi olmalı. tıpkı zamanda gezindiği gibi gezinmeli.
— Bunca çeşitlilik varken neden?.. Bende pek çok
— Çoklu bakış açılarına kapım açık. Yine de fazla farklı bakış açısı boy göstersin; herkes hatta her şey
kafa karıştırmaya gerek yok. konuşabilsin. Çok sesli. Çoğulcu. Hatta Kargaşa
yüklü. Hayat gibi.
— Bilim ve teknoloji hayatı çok değiştirdi. — Doğru ya da yanlış yok. Hakikat diye bir şey yok.
Yeni gerçekliği anlamakta zorlanan benim O hâlde geriye kalan her şey OYUN. Sen sevgili
şahıslarım ona uyum sağlayamadı, topluma hatta okuyucu, bir kavram çalışmasındaki iki roman türünün
kendine yabancılaşarak iç dünyalarına çekildi. diyaloğuyla başlayan uzun bir romanın ilk sayfasını
Varoluşa ilişkin sorgulamalara devam etmekte…
okumaktasın. Hadi, oyna benimle!
1. Yukarıdaki metinlerden hangisi modernist bir romana, hangisi postmodernist bir romana ait olabilir?
Tabloda üstünde verilen boşluklara yazınız.
2. Metinlerde özellikleri verilen roman türlerinden hangisini okumayı tercih edersiniz? Gerekçeleriyle
açıklayınız.
Karekod
Alanı
Asıl karekodlar
yerleştirildikten sonra
kalıptaki görseli siliniz.
Asıl karekodda çerçeve
konturu olmayacak.
58
Hazırlayan: Pınar HACISALİHOĞLU