Page 63 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 63
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
30 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 12 Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
Kavram Öğretimi
İKİNCİ ADAM: Peki, ama, gelenin ben olduğumu nerden anladınız?
BİRİNCİ ADAM: Oda kapısını açışınızdan. Eskiler bir gün dönüp gelirlerse, kapıyı tıpkı sizin gibi
açarlar. Biraz gıcırtı, biraz kollayış, biraz da korku vardır bu açışta.
İKİNCİ ADAM: Yani kapılar gidenlerin dönmesini istemezler mi?
BİRİNCİ ADAM: Belki, ama hepsi değil tabii!
İKİNCİ ADAM: Peki ama, neye hâlâ dönüp arkanıza bakmıyorsunuz? Kimim ben, nasılım? Mera-
kınızı gidermeyecek misiniz?
BİRİNCİ ADAM: Artık merak etmiyorum. Sesinizi duydum ya, bu yeter. Siz eski kiracısınız! Ev-
lerde çeşitli zamanlarda oturanların sesleri, zamanla birbirine benzer. Sesinizi hiç yadırgamadım.
Zaten bir yerde önce oturanla, oraya sonradan gelip yerleşen arasında öyle büyük bir fark yoktur
çünkü...
İKİNCİ ADAM: Çünkü, kapıdan içeri, evler, her yeniyi seçer de alırlar. Evler, benim bildiğim, hep
kendilerine uygun kişileri seçerler; ya da az zamanda kendilerine benzeyecekleri. Onların yanılmaz
ölçüleri vardır. Siz, öyle sanırım ki, bana benziyorsunuz; hiç değilse ruhça!
BİRİNCİ ADAM: Benim düşüncelerim bunlar.
Behçet Necatigil, Radyo Oyunları
(Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)
1. Aşağıdaki tabloya radyo tiyatrosunun sahne tiyatrosuna göre üstün ve eksik yönlerini belirten üçer
özellik yazınız.
Üstün Yönleri Eksik Yönleri
2. a) Radyo tiyatrosunun uzun yıllar büyük ilgi görmesini dönemin şartları ve teknolojik gelişmeler
açısından değerlendiriniz.
b) Sizce radyo tiyatrosu yazarlarının bu türe ilgilerinin sebepleri neler olabilir?
Karekod
Alanı
Asıl karekodlar
yerleştirildikten sonra
kalıptaki görseli siliniz.
Asıl karekodda çerçeve
konturu olmayacak.
3. Behçet Necatigil’in radyo oyunu uyarlamalarının derlenmesinden oluşan eserine Konuş ki Seni
Göreyim adını vermesinin nedeni ne olabilir?
60
Hazırlayan: Birkan OLGÜNER: