Page 3 - Matematik 12 | Kavram Öğretimi Kitabı
P. 3

Bireyin ve toplumun gereksinimleri, hayatın her alanında ortaya çı-
                                     kan yenilikler ve gelişmelere bağlı olarak hızla değişmektedir. Bu
                                     durum, öğrenme ve öğretme sürecinin de ihtiyaçlar doğrultusunda
                                     yeniden yapılandırılmasına yol açmaktadır. Kavram Öğretimi Kitabı
                                     öğrencilerin derslerde öğrendikleri kavramlara dair yanılgıları tespit
                                     edip gidermek, kavram karmaşalarının önüne geçmek ve kavrama
                                     dair bilgilerini pekiştirmek amacıyla tasarlanmıştır. Bu kitapta öğren-
                                     cilerin derslerde öğrendikleri kavramları konu içeriğine uygun olarak
                                     ele  alan  ve  farklı  seviyelerde  hazırlanmış  etkinlikler  yer  almakta-
                                     dır. Etkinliklerin ilgi uyandıracak düzeyde ve dikkat çekici olmaları-
                                     na özen gösterilmiştir. Bazı etkinliklerde ele alınan kavram günlük
                                     hayatla ilişkilendirilmiş yahut kültür, sanat, bilim ve teknolojinin söz
                                     konusu kavramla olan bağı ortaya konmuştur. Böylelikle öğrenci-
                                     lerin kavramı içselleştirip kavrama yönelik edindiği bilgilerin kalıcı
                                     olmasını sağlamak amaçlanmıştır.
                                     Kavram Öğretimi Kitabı’nda ele alınan kavrama dair bilgileri hatır-
                                     latmak ya da bilgi eksikliğini, karmaşayı veya yanılgıyı ortaya çı-
                                     karabilmek için kavram haritaları, bilgi haritaları, düşünce haritala-
                                     rı, kavram karikatürleri, kavram çözümleme tabloları ve kavramla
                                     bağdaşan, sezgi uyandıran, çağrışım kurulabilecek görsellere yer
                                     verilmiştir. Etkinliklerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye
                                     yardımcı nitelikler taşımasına özen gösterilmiştir. Böylelikle öğren-
                                     cilerin kavrama dair bilgilerini sorgulamaları, karşılaştırmaları, de-
                                     ğerlendirmeleri  ve  neden  sonuç  ilişkisi  kurarak  kavramları  özüm-
                                     semeleri amaçlanmıştır. Hazırlanan etkinliklerde anlamlı ve kalıcı
                                     öğrenmeyi sağlamak, kavramlar arasındaki ilişkileri somutlaştırmak
                                     ve derslerde öğrenilen kavramların hayatın farklı alanlarındaki kul-
                                     lanımlarını yansıtabilmek hedeflenmiştir.
                                     Kavram Öğretimi Kitabı’ndaki etkinlikler öğrencilerin hatalarını gör-
                                     melerine, eksik bilgilerini tamamlamalarına, öğrendiklerini pekiştir-
                                     melerine  yardımcı  olacaktır.  Öğrendiklerini  derslerinde  ve  günlük
                                     yaşamda  kullanabilen  öğrencilerin  eğitim  süreçlerinde  ve  meslek
                                     hayatlarındaki başarı düzeyi yükselecektir. Kavram Öğretimi Kita-
                                     bı’nın öğrencilerimize faydalı olması dileğiyle...













                                                                                                     3
   1   2   3   4   5   6   7   8