Page 22 - Kimya 9 | 5. Ünite
P. 22

Doğa ve Kimya


              PERFORMANS GÖREVİ

                  PERFORMANS ADI:
                  İÇERİK: Çevreye zarar veren kimyasal kirleticilerin etkilerinin azaltılması
                  SÜRE: 4 hafta
                  BEKLENEN BECERİLER: Araştırma, düşünme, iletişim
                  ARAÇ VE GEREÇLER: Yazılı ve görsel materyaller, ders kitabı
                  DEĞERLENDİRME: Performans Değerlendirme Ölçeği
                  Bu çalışmada sizden,
                  1.  Çevreye  zarar  veren  kimyasal  kirleticilerin  etkilerinin  azaltılması  konusunda  farkındalık
                     oluşturmak amacıyla çalışma yapmanız istenmektedir.
                  2.  Bu amaçla beşer kişilik grup oluşturunuz.
                  3.  Görev dağılımı yapınız. Araştırmalarınızın bilimsel geçerliliği için literatür taraması ve bili-
                     şim teknolojilerinden yararlanınız.
                  4.  Grup arkadaşlarınızla konu ile ilgili kampanya ya da etkinlik düzenleyiniz.
                  5.  Çalışmanızla ilgili rapor hazırlayarak zamanında öğretmeninize teslim ediniz.
                  6.  Yaptığınız çalışma ile ilgili sunu hazırlayarak arkadaşlarınızla paylaşınız.

                  7.  Çalışmanız, aşağıda yer alan puanlama anahtarındaki ölçütler kullanılarak değerlendirile-
                     cektir. Bu ölçütler, çalışmanızı gerçekleştirirken dikkat etmeniz gereken hususlar konusunda
                     size fikir verecektir. Bu ölçütleri kullanarak siz de kendi çalışmanızı değerlendirebilirsiniz.

                Performans Değerlendirme Ölçeği

                  Ölçüt                              Ölçütler                            Puanlama
               kategorileri
                 Hazırlık       Amaca göre çalışma planı hazırlama.                       25
                  süreci
                                Grup içinde görev dağılımı hazırlama.
                                Farklı kaynaklardan yararlanma.
                                Plana uygun performans çalışmasını gerçekleştirme.

                  İçerik        Türkçeyi doğru ve düzgün kullanma.                        50
                                Toplanan bilgilerin analiz edilerek düzenlenmesi.
                                Eleştirel düşünme ve yaratıcılık yeteneğini kullanarak rapor
                                hazırlama.
                                Amaca uygun kampanya ya da etkinlik düzenleme.
                  Sunu          Türkçeyi doğru ve düzgün konuşma.                         25
                                Konuyu dinleyicilerin ilgisini çekecek şekilde sunma.
                                Sunuda akıcı bir dil ve beden dili kullanma.
                                Süreyi etkin kullanma.















               204
   17   18   19   20   21   22   23   24