Page 29 - Seçmeli Psikoloji | 3.Ünite
P. 29

3. ÜNİTE



                Ölçme ve Değerlendirme


             A.   Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru sözcükleri yazınız.
                1.  Olay ve nesnelerin yerini tutan simgeler aracılığıyla zihinsel işlemler yapmaya ve çözüm aramaya
                   …………………. denir.

                2.  Çocukluğu boyunca hiçbir işi beceremeyeceği konusunda eleştirilen kişinin yapabileceği işlerden
                   uzak durması ve bir şey yapamamasına …………………. denir.

                3.  Zihinsel işlemler sonucu ortaya çıkan ürünler   …………………. aracılığı ile aktarılır.

                4.  Doğru karar verme sürecinde  …………………. önemli bir yer tutar.

             B.   Aşağıdaki açık uçlu soruların cevaplarını boş bırakılan yerlere yazınız.

                5.  Bellek ve öğrenme arasında nasıl bir ilişki bulunmaktadır? Örnekler veriniz.

                   …………………………………………………………………………………………………………………

                   …………………………………………………………………………………………………………………

                6.  Öğrenilmiş davranışlar ile içgüdüsel davranışlar arasında fark var mıdır? Örneklerle açıklayınız.
                   …………………………………………………………………………………………………………………


                   …………………………………………………………………………………………………………………

                7.  Model aldığınız bir kişinin her davranışı sizce doğru mudur? Neden?

                   …………………………………………………………………………………………………………………

                   …………………………………………………………………………………………………………………

                8.   Güvenilirlik zekâ testleri için ne anlama gelmektedir?

                     …………………………………………………………………………………………………………………
                   …………………………………………………………………………………………………………………

                 9.    Belleğin işlevlerinin neler olduğunu belirterek, belleğin nasıl geliştirileceği konusunda örnek
                   veriniz.

                     …………………………………………………………………………………………………………………
                   …………………………………………………………………………………………………………………

               10.    Dünya tarihinin en büyük fizik ve matematik dehalarından biri olan Einstein, dokuz yaşına gelinceye kadar
                   kekeleyerek konuştu. Matematik dışındaki dersleri öylesine kötüydü ki okul yönetiminde söz sahibi ho-
                   calarından biri, "Einstein’a adam olmayacağını, okulu terk etmesini” söylemişti. Giriş sınavlarında başarılı
                   olamayınca Zürih Politeknik Akademisine girebilmek için bir yıl beklemek zorunda kaldı. Daha sonra ise
                   izafiyet kuramının babası oldu.
                   Eğitim hayatının ilk yıllarında başarısız bir öğrenci olan Einstein, sonrasında nasıl başarılı bir
                   bilim adamı olmuştur? Açıklayınız.

                     …………………………………………………………………………………………………………………

                   …………………………………………………………………………………………………………………





                                                                                    ÖĞRENME, BELLEK, DÜŞÜNME  111
   24   25   26   27   28   29   30