Page 24 - Sosyoloji 2 | 4.Ünite
P. 24
PERFORMANS GÖREVİ
İçerik Düzeyi Sınıf Düzeyi Beklenen Performans Puanlama Yöntemi
SOSYOLOJİ 2 Ortaöğretim 12. Sınıf Araştırma Yapma Dereceli Puanlama
Ünite Adı: Sosyolojik olay Eleştirel Düşünme Anahtarı
ve metin analizi Yazılı Anlatım
Kazanım: Medya ile ilgili Sunum Becerisi
bir olayın sosyolojik anali- Karşılaştırma Yapma
zini yapar.
Sevgili Öğrenciler;
Medya, toplumu yönlendiren ve etkileyen önemli iletişim araçlarından biridir. Görsel ve yazılı medyada yer alan
haberlerden veya olaylardan biz de etkilenmekteyiz.
Medyada yer alan olayların toplumu nasıl etkilediğini örnek bir olaydan hareketle anlatınız. Çalışmanın
sonuçlarını görsellerle de destekleyerek sınıfta arkadaşlarınıza sunum yapınız.
Çalışmanızı Yaparken Aşağıdaki Noktalara Dikkat Etmelisiniz
Çalışma planı hazırlamalısınız.
Çalışmanız için İnternet, ansiklopedi, dergi vb. kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
Çalışmanızı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsiniz.
Gerekli yerlerde ailenizden ve öğretmenlerinizden yardım alabilirsiniz ancak çalışmanın çoğunu kendi
başınıza yapmanız gerektiğini unutmamalısınız.
Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığınızı belirtmelisiniz.
Bu çalışmayı aldıktan en geç 15 gün sonra teslim etmek zorundasınız.
Çalışmanın Değerlendirilmesi
Çalışma “içerik (seçilen olayın etkisini tanıtma), araştırma süreci (bilgiye ulaşma, toplama ve bir araya
getirme), ilgi çekicilik (merak ve ilgi uyandırma), sunu becerisi (zamanında, açıklayıcı bir dilde sunumu
gerçekleştirme), materyal kullanımı (çalışmada resim, yazı ve fotoğraftan yararlanma) ve zaman kullanımı (raporu
verilen sürede tamamlama)” açısından değerlendirilecektir.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
Öğrencinin adı ve soyadı :
Projenin adı :
Sınıfı :
No. :
Başlangıç Kabul Edilebilir Başarı Görüşler
Ölçütler Düzeyinde(1) (2) Oldukça Başarılı (3) Puanı ve Öneriler
Olayla ilgili
Seçilen olayla ilgili açıklayıcı ve Seçilen olayla ilgili tanıtıcı,
tanıtıcı, açıklayıcı
İçerik kaynaklara dayalı kaynaklara dayalı açıklayıcı ve kaynaklara dayalı
bilgilere genel
bilgilere ayrıntılı olarak yer
bilgilere çok az yer olarak yer
verilmiştir. verilmiştir. verilmiştir.
Öğrenci bilgilerin
çoğuna kendi
Öğrenci bilgilerin çok
Araştırma azına kendi çabasıyla çabasıyla ulaşmış Öğrenci bilgilerin tamamına
Süreci ulaşmış,onları toplamış ve bilgileri bir kendi çabasıyla ulaşmış,
ve bir araya getirmiştir. araya getirmiştir. toplamış ve bir araya getirmiştir.
Çalışma, az da Çalışma dikkat ve ilgi çekecek
Çalışma çok az dikkat
İlgi ve ilgi çekecek biçimde olsa dikkat ve ilgi biçimde hazırlanmıştır ve
Çekicilik hazırlanmıştır. çekecek biçimde çalışmadan beklenen özellikleri
hazırlanmıştır.
tam olarak yansıtmaktadır.
Çalışma
Sunu Çalışma karmaşık bir genellikle yalın ve Çalışmanın tümü yalın ve
Becerisi anlatımla sunuldu çok az düzgün bir düzgün bir anlatımla sunuldu
anlaşıldı ve az ilgi çekti. anlatımla sunuldu tümü anlaşıldı ve çok ilgi çekti.
ve çoğu anlaşıldı.
Çalışma amaca
Materyal Çalışma amaca uygun uygun az sayıda Çalışma amaca uygun çok
Kullanımı resim/fotoğrafla resim/fotoğrafla sayıda resim/fotoğrafla
desteklenmedi.
desteklendi.
desteklendi.
Zamanı Rapor 3-4 gün geç Rapor 1-2 gün Rapor gününde teslim edildi.
Kullanma teslim edildi. geç teslim edildi.
Öğretmenin yorumu:
182 PERFORMANS GÖREVİ