Page 24 - Sosyoloji 2 | 4.Ünite
P. 24

PERFORMANS GÖREVİ


                       İçerik Düzeyi         Sınıf Düzeyi      Beklenen Performans     Puanlama Yöntemi
                   SOSYOLOJİ 2             Ortaöğretim 12. Sınıf    Araştırma Yapma  Dereceli Puanlama
                   Ünite Adı: Sosyolojik olay                   Eleştirel Düşünme        Anahtarı
                   ve metin analizi                             Yazılı Anlatım
                   Kazanım:  Medya  ile  ilgili                 Sunum Becerisi
                   bir olayın sosyolojik anali-                 Karşılaştırma Yapma
                   zini yapar.

                      Sevgili Öğrenciler;
                      Medya, toplumu yönlendiren ve etkileyen önemli iletişim araçlarından biridir. Görsel ve yazılı medyada yer alan
                   haberlerden veya olaylardan biz de etkilenmekteyiz.
                      Medyada  yer  alan  olayların  toplumu  nasıl  etkilediğini  örnek  bir  olaydan  hareketle  anlatınız.  Çalışmanın
                   sonuçlarını görsellerle de destekleyerek sınıfta arkadaşlarınıza sunum yapınız.

                      Çalışmanızı Yaparken Aşağıdaki Noktalara Dikkat Etmelisiniz
                        Çalışma planı hazırlamalısınız.
                        Çalışmanız için İnternet, ansiklopedi, dergi vb. kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
                        Çalışmanızı resim, fotoğraf vb. materyallerle destekleyebilirsiniz.
                        Gerekli yerlerde ailenizden ve öğretmenlerinizden yardım alabilirsiniz ancak çalışmanın çoğunu kendi
                         başınıza yapmanız gerektiğini unutmamalısınız.
                        Çalışmanın sonunda hangi kaynaklardan yararlandığınızı belirtmelisiniz.
                        Bu çalışmayı aldıktan en geç 15 gün sonra teslim etmek zorundasınız.
                      Çalışmanın Değerlendirilmesi
                      Çalışma  “içerik  (seçilen  olayın  etkisini  tanıtma),  araştırma  süreci  (bilgiye  ulaşma,  toplama  ve  bir  araya
                   getirme),  ilgi  çekicilik  (merak  ve  ilgi  uyandırma),  sunu  becerisi  (zamanında,  açıklayıcı  bir  dilde  sunumu
                   gerçekleştirme), materyal kullanımı (çalışmada resim, yazı ve fotoğraftan yararlanma) ve zaman kullanımı (raporu
                   verilen sürede tamamlama)” açısından değerlendirilecektir.
                                           DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI
                   Öğrencinin adı ve soyadı :
                   Projenin adı          :
                   Sınıfı                :
                   No.                   :
                                 Başlangıç      Kabul Edilebilir                       Başarı   Görüşler
                    Ölçütler   Düzeyinde(1)          (2)         Oldukça Başarılı (3)  Puanı ve Öneriler
                                                  Olayla ilgili
                              Seçilen olayla ilgili   açıklayıcı ve   Seçilen olayla ilgili tanıtıcı,
                               tanıtıcı, açıklayıcı
                     İçerik   kaynaklara dayalı   kaynaklara dayalı  açıklayıcı ve kaynaklara dayalı
                                                 bilgilere genel
                                                               bilgilere ayrıntılı olarak yer
                              bilgilere çok az yer   olarak yer
                                 verilmiştir.     verilmiştir.        verilmiştir.
                                                Öğrenci bilgilerin
                                                 çoğuna kendi
                             Öğrenci bilgilerin çok
                   Araştırma   azına kendi çabasıyla  çabasıyla ulaşmış   Öğrenci bilgilerin tamamına
                    Süreci  ulaşmış,onları toplamış   ve bilgileri bir   kendi çabasıyla ulaşmış,
                             ve bir araya getirmiştir.  araya getirmiştir.  toplamış ve bir araya getirmiştir.
                                                Çalışma, az da   Çalışma dikkat ve ilgi çekecek
                             Çalışma çok az dikkat
                      İlgi   ve ilgi çekecek biçimde   olsa dikkat ve ilgi   biçimde hazırlanmıştır ve
                   Çekicilik    hazırlanmıştır.  çekecek biçimde  çalışmadan beklenen özellikleri
                                                 hazırlanmıştır.
                                                               tam olarak yansıtmaktadır.
                                                   Çalışma
                     Sunu    Çalışma karmaşık bir  genellikle yalın ve   Çalışmanın tümü yalın ve
                   Becerisi  anlatımla sunuldu çok az   düzgün bir   düzgün bir anlatımla sunuldu
                            anlaşıldı ve az ilgi çekti. anlatımla sunuldu  tümü anlaşıldı ve çok ilgi çekti.
                                               ve çoğu anlaşıldı.
                                                Çalışma amaca
                   Materyal   Çalışma amaca uygun   uygun az sayıda   Çalışma amaca uygun çok
                   Kullanımı   resim/fotoğrafla   resim/fotoğrafla   sayıda resim/fotoğrafla
                               desteklenmedi.
                                                                     desteklendi.
                                                 desteklendi.
                    Zamanı    Rapor 3-4 gün geç   Rapor 1-2 gün   Rapor gününde teslim edildi.
                   Kullanma     teslim edildi.   geç teslim edildi.
                  Öğretmenin yorumu:



         182  PERFORMANS GÖREVİ
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29