Page 264 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 264
ÇALIŞMAYLA İLGİLİ KAVRAMLAR VE BİLGİLER
Oyun: Oyuncuların duyusal, fiziksel, bilişsel ve sosyal gelişimine katkı sağlayan amaçlı olabildiği gibi
amaçsız da olan kurallı veya kuralsız oyuncuların eğlendiği ortamlardır.
Eğitsel Oyun: Bireylerin ilgisini çeken, öğrenmede kalıcılığı sağlayan, yaratıcılığı hayal gücünü ve üst dü-
zey zihinsel becerileri geliştirmeyi hedefleyen bir yöntem olarak eğitim ortamlarında kullanılan oyunlardır.
GEREKLİ ARAÇ, GEREÇ VE MALZEMELER
• Düz renkli bez branda
• Ardunio Nano ve sensörler
• Servo motor
EMNİYET RİSKLERİ VE TEDBİRLERİ
Bu çalışmaya özel herhangi bir emniyet riski bulunmamaktadır. Ancak elektrikli cihazların kullanımına
dikkat etmek gerekmektedir.
ÖĞRETMENE NOTLAR
• Bu etkinlikteki branda, çalışma grubunun hazırladığı ve kodlama yaparak komut verdiği robotun hare-
ket edebileceği düz bir zemin sağlamak amaçlı kullanılmaktadır. Eğer okulda bu amaç için uygun düz bir
zemin var ise branda kullanımına gerek yoktur.
• Tasarlanan oyun birçok ders için kullanılabilir. Sadece branda üzerindeki cevaplar değiştirilmesi gerekir.
Bu sebeple brandaya kağıtlar yapıştırılabilir veya tahta kalemleri ile cevaplar branda üzerine doğrudan
yazılabilir. Bu sebeple etkinlikte kullanılacak olan brandanın dayanıklı bir bez olması tavsiye edilir.
• Brandanın büyüklüğü tamamen çalışma ekibinin tasarlayacağı robotun büyüklüğüne, oyunun oynana-
cağı alanın büyüklüğüne bağlıdır.
• Hareket eden robot için piyasada mevcut robotlardan temin edilebileceği gibi öğrencilerin kendilerinin
tasarladığı robotlar da kullanılabilir. Bu etkinlikte robotun öğrenciler tarafından tasarlanması önerilmek-
tedir.
• Robotun şeklinin (maskot) tasarımı farklı disiplinlerle işbirliği içinde karar verilecek bir tercihtir. Mas-
256