Page 266 - Tasarım Beceri Atölyeleri Öğretmen El Kitabı
P. 266

nılır. 3D yazıcılardan çıktı almak için “Sese Göre Renk Değiştiren Gece Lambası” etkinliğinden yararlanılabi-
           lir. Ayrıca 3D yazıcılardan çıktı alabilmek için uygun tasarım yazılımlarına (AutoCAD, 3DS MAX, SketchUp,
           Tinkercard, Autodesk 123D…) karar verme ve çizim yapma konusunda çalışma ekibi araştırmalar yapmalıdır.
           Robotun hareket eden kısmını oluşturmak ve kodlama programları ile hareket ettirebilmek için “Bluetooth İle
           Kontrol Edilebilen Oyuncak Araba Yapalım” etkinliğinden yararlanılabilir.

               Oyunun Kuralları ve Oynanması

               Oyun bireysel oynanabileceği gibi gruplarla da oynanabilir. Ancak öğrenciler arasında iletişimi ve işbirli-
           ğini desteklemek amaçlı grupla oynanması tavsiye edilir. Öğrenciler 3 - 4’erli gruplara ayrılır. Her gruptan bir
           öğrenci kavram kartlarından 1 tanesini çeker ve grup arkadaşları ile kartta yazan tanımlamanın hangi kavramı
           açıkladığına karar verirler. Bundan sonraki aşama robotu brandanın üzerindeki kavramın yazılı olduğu kutuya
           komutlar vererek götürmektir. Grup kendi aralarında komutları yazarak robotu hareket ettirirler. Komutları
           doğru yazarak robotu doğru kutuya ulaştıran grup puan kazanır. Oyun öğrencilerin istediği kadar oynanır.
           Oyunun sonunda en fazla puanı alan grup oyunun kazananı olur.

               Oyunun sadece eğlence amaçlı olarak oynanması önerilmektedir. Ancak öğretmen öğrenciler tarafından
           anlaşılmayan kavramını tespit ederek öğretimi planlamalıdır.




                                       ÇALIŞMALARIN SUNUMU İÇİN ÖNERİLER


               • Bu etkinlik farklı bölgelerdeki okullarla birlikte yürütülebilir. Web tabanlı işbirlikli çalışmaya izin veren
                 platformlar aracılığıyla çalışma ekiplerinin birbirlerine deneyimlerini aktarmaları sağlanabilir.

               • Yörelerin tanıtımlarının yapıldığı ulusal veya uluslararası fuarlara katılım sağlanabilir.




                  ÇALIŞMANIN GELİŞTİRİLMESİ - DEVAM ETTİRİLMESİNE YÖNELİK ÖNERİLER


               • Bu oyun farklı şekillerde de oynanabilir. Kutulara kavramlar doğrudan yazılabileceği gibi daha önce-
                 den her bir kavram için oluşturulmuş karekodlarda kutulara yapıştırılabilir. Böylelikle gruplar kutularda
                 hangi kavramın olduğunu göremezler. Bir grup robotu istediği bir kutuya hareket ettirir. Diğer grup o
                 kutudaki karekodu okutarak ilgili kavramı tanımlar. Tanım doğru ise kavramı tanımlayan grup 1 puan
                 alır. Bu sefer robotu hareket ettirme sırası o gruba geçer.







           258
   261   262   263   264   265   266   267   268   269   270   271