Page 50 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | 4.Ünite
P. 50
4 ÜNİTE
ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
A) Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere doğru kelimeyi/kelimeleri yazınız.
1. Cumhuriyet’in ilk yıllarında Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Halide Edip Adıvar, Mithat Cemal Kun-
tay gibi isimler ………… ......................... anlayışını devam ettirmişlerdir.
2. Tarık Buğra ……..…....…..…..…......……, Halide Edip Adıvar ………..……........……..……, Samim
Kocagöz ………………………, Kemal Tahir ……………………… adlı eserlerinde Kurtuluş Savaşı’nı
konu edinerek millî ve manevi değerleri de işlemişlerdir.
3. Aylak Adam ve Anayurt Oteli adlı eserleri ile bilinen ………..........…… …......................, moder-
nizmin Türk edebiyatındaki önemli isimlerindendir.
4. Toplumcu gerçekçi anlayışla yazan sanatçılar; eserlerinde sıklıkla ………............…………….....…,
…………..........……………, ………………..........……… çatışmalarını işlemişlerdir.
5. Kırgız edebiyatının tanınmış sanatçısı …………....................……………; Beyaz Gemi adlı eserinde
destan, efsane, masal gibi sözlü geleneğin unsurlarını da kullanmıştır.
B) Aşağıda numaralar ile verilen tanımları harf ile verilen terimlerle eşleştirerek harfleri numara-
ların yanındaki yay ayraçların içine yazınız.
6. Tanımlar Ter mler
( ) 1. Resim sanatında da kullanılan bu teknik, ro- a) Metinler arasılık
man sanatında gerçek ya da kurmaca metin-
lerin bir romanın ana metnine serpiştirilerek
yerleştirilmesidir.
b) Parodi
( ) 2. Bir edebî metnin dokusuna hem edebiyat ala-
nından hem de başka alanlardan metin par-
çalarının katılmasıdır. c) Pastiş
( ) 3. Postmodernist romanda, belli bir metnin ko-
nusunu yeni bir metin oluşturmak için hare- ç) Kolaj
ket noktası olarak almaktır.
( ) 4. Gerçekle kurmaca arasındaki ilişkileri sorgu- d) Üst kurmaca
layıp okunanın bir kurmaca olduğunu anım-
satan kurmaca türüdür.
( ) 5. Roman içerisinde şiir, mektup, destan, masal
gibi metin türlerinin söyleyiş ve biçim özel-
liklerini kullanarak bir benzerini yazmadır.
196