Page 157 - Yönetim Bilimi (Tüm Kitap)
P. 157

Yönetim Biliminde Yeni Yaklaşımlar




            Tabloda üç farklı yönetim kuramını benimseyen üç farklı yöneticiye ait
            açıklamalara yer verilmiştir. Bu açıklamalardan yararlanarak aşağıdaki
            soruyu cevaplayınız.

                    .................         ..................       .....................
             Çalışanlarının isteksiz    Çalışanlarının doğru ka-  Katılımcı ve paylaşımcıdır.
             olduğuna inanır ve oldukça  rarlar alacağına inanır   Ancak çalışanların sıkı
             otoriter bir tutum sergiler.  ve onları, karar sürecine   kontrol altında tutulması
             Çalışanlara söz hakkı      daha fazla katılmaları için          gerektiğine inanır.
             tanımaz.Kendi her zaman    cesaretlendirir.
             haklıdır.
            9. Boş bırakılan yerlere hangi seçenekte yer alan teoriler getirildiğinde

                tablo doğru şekilde tamamlanmış olur?

            A) X – Y – Z
            B) X – Z – Y
            C) Y – X – Z
            D) Z – Y – X
            E) Z – X – Y

            Bir holdingin genel müdürü bir toplantıda çalışanlarına hitap ederken
            aşağıda verilen konulara değinmiştir. Holding genel müdürünün söz-
            lerinden yararlanarak soruyu cevaplayınız.
                • Hataları  önlemek,  onları  sonradan  bulup  düzeltmekten  daha  kolay,
                 ucuz ve güvenlidir.
                • Normal olanla olmayanı, doğal olanla olmayanı ayırmak için istatistiğe
                 ihtiyaç vardır.
                • Her çalışanın fikrinden yararlanmak, sadece bir kısım kişilerin fikrinden
                 yararlanmaktan daha başarılı sonuçlar doğurur.
                • İşletmenin başarısı için müşterilerin tercihlerini gözetmek gerekir.
                • İşlerin planlı yapılması, plansız yapılmasına tercih edilir.
            10. Holding   genel  müdürünün bu sözlerle aşağıdakilerden hangisine
                   vurgu yaptığı söylenebilir?
            A) Kriz yönetimi
            B) Toplam kalite yönetimi
            C) Çatışma yönetimi
            D) Zaman yönetimi
            E) İnsan yönetimi















                                                                                                 155
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162