Page 75 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 75
19 RAMAZANLA
Okul Dışı Etkinlik GÜÇLENEN DUYGULAR
2. Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.
RAMAZAN GAZETESİ
JAPONLAR, RAMAZAN
DUYGUSUNU TOKYO
CAMİSİ’NDEKİ
İFTARLARDA HİSSETTİ.
Görsel 48
Japonya'da halk, ramazanın heyecanını Tokyo Camisi Diyanet Türk Kültür Merkezinde verilen
iftarlarda gözlemleme fırsatı buldu.
Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Tokyo Camisi, başkentte yaşayan Müslümanlar ile Japon
halkını, ramazan boyunca iftarlarda buluşturdu.
Gündüzleri cami yerleşkesindeki kültür turuna katılan Japonlar, ezan öncesi iftarlığını alıp hiç
tanımadığı kişilerle aynı sofraya oturdu.
“HERKESİN ORUÇ TUTMASI
EŞSİZ BİR DURUM”
Müslümanlığa merakı dolayısıyla camiye geldiğini
kaydeden Şiyozuka, ilgisinin arttığını ve İslam'ı
öğrenme duygusunun güçlendiğini belirtti.
Şiyozuka, "Müslümanlıkta herkesin oruç tutması
eşsiz bir durum." dedi.
Görsel 49
Bugüne kadar oruç tutma fırsatı yakalayamadığını
dile getiren Şiyozuka, "Gerçekten oruç tutup orucu bitirince de yediğim yemekten zevk almayı
görmek isterim." dedi.
"Böylesi güzel bir yerde herkesin dayanışma hâlinde yemeğini yiyebilmesi hakikaten
muhteşem bir şey." diyen Mariko, Türkçe "Allah kabul etsin." ifadesini kullandı.
Anadolu Ajansı, (2022), (Düzenlenmiştir.)
a) Haber metninden hareketle farklı dinlere mensup bireylerin İslam dinine duyduğu olumlu
duyguları nasıl açıklayabilirsiniz?
b) Ramazan, Japonya’daki insanların İslam dinini merak etmelerini hangi yönleriyle sağlamış
olabilir? Açıklayınız.
c) Metinde bahsedilen oruç tutmanın yemeklerden alınan lezzeti artırmasının nedenleri neler
olabilir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.
ç) Ramazanın beraberinde getirdiği hangi duygular, bireyler ve toplumlar arasında birlik ve
beraberliği artırıyor olabilir? Örnekler veriniz.
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü 73