Page 75 - Değerler eğitimi ramazan ayı etkinlik kitabı
P. 75

19                                   RAMAZANLA
                Okul Dışı Etkinlik                                           GÜÇLENEN DUYGULAR
          2.  Öğrencilerden aşağıdaki metni okumalarını ve soruları cevaplamalarını isteyiniz.



                               RAMAZAN GAZETESİ






             JAPONLAR, RAMAZAN

             DUYGUSUNU TOKYO

             CAMİSİ’NDEKİ

             İFTARLARDA HİSSETTİ.

                                                                                             Görsel 48

             Japonya'da halk, ramazanın heyecanını Tokyo Camisi Diyanet Türk Kültür Merkezinde verilen
             iftarlarda gözlemleme fırsatı buldu.
             Diyanet İşleri Başkanlığına bağlı Tokyo Camisi, başkentte yaşayan Müslümanlar ile Japon
             halkını, ramazan boyunca iftarlarda buluşturdu.
             Gündüzleri cami yerleşkesindeki kültür turuna katılan Japonlar, ezan öncesi iftarlığını alıp hiç
             tanımadığı kişilerle aynı sofraya oturdu.
             “HERKESİN ORUÇ TUTMASI
             EŞSİZ BİR DURUM”

             Müslümanlığa merakı dolayısıyla camiye geldiğini
             kaydeden Şiyozuka, ilgisinin arttığını ve İslam'ı
             öğrenme duygusunun güçlendiğini belirtti.
             Şiyozuka, "Müslümanlıkta herkesin oruç tutması
             eşsiz bir durum." dedi.
                                                                                             Görsel 49
             Bugüne kadar oruç tutma fırsatı yakalayamadığını
             dile getiren Şiyozuka, "Gerçekten oruç tutup orucu bitirince de yediğim yemekten zevk almayı
             görmek isterim." dedi.
             "Böylesi güzel bir yerde herkesin dayanışma hâlinde yemeğini yiyebilmesi hakikaten
             muhteşem bir şey." diyen Mariko, Türkçe "Allah kabul etsin." ifadesini kullandı.

                                                                         Anadolu Ajansı, (2022), (Düzenlenmiştir.)



              a) Haber metninden hareketle farklı dinlere mensup bireylerin İslam dinine duyduğu olumlu
                 duyguları nasıl açıklayabilirsiniz?
              b)  Ramazan, Japonya’daki insanların İslam dinini merak etmelerini hangi yönleriyle sağlamış
                 olabilir? Açıklayınız.
              c)  Metinde bahsedilen oruç tutmanın yemeklerden alınan lezzeti artırmasının nedenleri neler
                 olabilir? Düşüncelerinizi ifade ediniz.
              ç)  Ramazanın beraberinde getirdiği hangi duygular, bireyler ve toplumlar arasında birlik ve
                 beraberliği artırıyor olabilir? Örnekler veriniz.

          Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                73
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80