Page 138 - Değerler Eğitimi
P. 138

11                                         ÖZ DENETİM
               Aile ile İrtibatlı Etkinlik                        NASIL DAVRANMALI?
          Etkinliğin   Duygularını dengeleyip tepkilerini kontrol ederek nerede, ne şekilde davranacağını
          Amacı       planlayabilme.
          Etkinliğin   Bu etkinlik, öğrencilerin çevresiyle uyum içinde yaşayabilmesi için kendi öz kontrollerini
          Açıklaması  sağlayabilmeleri üzerinedir.
                      Haber metni etkileşimli tahtada açılarak öğretmen tarafından okunur. Okunan metinden
                      hareketle öğrencilerin etkinliğe katılımları sağlanır. Etkinlik öğrencilerin beslenme alışkanlıkları
                      ve öz denetim değeri üzerine aileyle irtibatlı şekilde yürütülür. Öğrencilerden kontrol listesini
                      doldurmaları istenir.
          Araç Gereç  Etkileşimli tahta.                                           Süre  30 dk.
         ETKİNLİĞİN UYGULANMASI

         1.   Aşağıdaki haber metnini etkileşimli tahtada açarak okuyunuz.



















           Görsel 1
             ARTAN DİJİTAL BAĞIMLILIKLA MÜCADELE İÇİN ÇOCUKLARA ÖZ DENETİM KAZANDIRILMASI
                                                 TAVSİYE EDİLDİ
           Sakarya Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Tasarımı ve Medya Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ahmet
           Eskicumalı, salgın sürecinde pekişen dijital bağımlılığın azaltılması için çocuklara öz denetim
           kazandırılması gerektiğini belirtti. Prof. Dr. Eskicumalı, salgın sürecinde çocukların iletişim
           araçlarıyla ilişkisinin ikiye katlandığını, ebeveynlerin de uzun süren ev döneminde çok fazla
           kısıtlama yapamadıklarını anımsattı. Buradaki sorununun, çocukların ve gençlerin internette veya
           sosyal medyada zamanlarını etkin kullanıp kullanmadığı olduğuna dikkati çeken Eskicumalı, "Anne
           babalar çoğu zaman çocuklarını nasıl yönlendireceklerini bilemiyorlar. (…) " diye konuştu. (…)
           Prof. Dr. Eskicumalı, çocuklarda geliştirilmesi gereken "öz disiplin" kavramının süreci yönetmekte
           önem arz ettiğini aktararak "Çocuklara, neyi ne kadar süre izleyecekleri, kendileri için neyin faydalı
           ya da zararlı olduğunu bilecekleri yani doğru seçimi yapabilecekleri öz denetimi kazandırmalıyız."
           dedi. (…)
           Zaman planlaması yapılması ve çocuklara yeni ilgi alanlarının oluşturulması önerisinde bulunan
           Eskicumalı, "Hobileri desteklemeliyi: sanat, müzik, sportif faaliyetler... Tabiatla haşır neşir
           olsunlar, el becerilerini geliştirsinler, evin dışında arkadaşlarıyla bir araya gelerek faaliyetler
           gerçekleştirsinler. Dijital bağımlılık sürecini aşmamızın en iyi yolu da çocukların sosyal faaliyetlerin
           içerisinde bulunmasıdır." değerlendirmesini yaptı. Eskicumalı, salgın sürecinde çocukların bozulan
           günlük programlarının yeniden düzene sokulmasının dijital bağımlılığın kademeli iyileşmesinin
           anahtarı olduğunu kaydederek şu tavsiyelerde bulundu: "Çocuklarımız salgın sürecinde çok geç
           saatlerde uyudular ve uyandılar. Günlük programın eskiden olduğu gibi yeniden planlanması
           lazım. İletişim araçlarıyla ilişkinin kademeli olarak azaltılması gerek. Bilgisayar ve tablet
           karşısında geçirilen uzun süreler, çocuklara başka sorumluluklar verilerek azaltılmalı. Sağlıkla ilgili
           hassasiyetlere dikkat ederek özledikleri arkadaşlarıyla bir araya gelsinler, artık sanal arkadaşlıkları
           bıraksınlar."
                  https://www.aa.com.tr/tr/yasam/artan-dijital-bagimlilikla-mucadele-icin-cocuklara-oz-denetim-kazandirilmasi-tavsiye-edildi-/2169539 (Düzenlenmiştir.)
         Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                                                137
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143